Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.12.2010 14:18 - ТАКСИ ДО ДРУГИЯ ЖИВОТ
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 11772 Коментари: 36 Гласове:
17

Последна промяна: 31.12.2010 17:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
Защо да махам с ръка на несъстоялия се живот ­
раздрънкано, празно такси на завоя
с изтърбушени седалки, с некъпан, говорещ, мърморещ, 
вмирисан на остри тютюни и алпийски кариеси
                                                             мускулест и космат шофьор,
превозвал навярно миг преди мен три чувала със смески,
                                                                     с неогнила оборска тор,
който ме възприема като нищо и никакви,
смачкани пет лева и петдесет и седем стотинки с ДДС-то,
                                                                               с бакшиша,
след което натиска газта и си тръгва ­
                    накъде ­ сам не знае, потъва във градската киша ­
                                                                                  по-далече от мен,
                                                                            по-далече от себе си,
                                                                           по-далеч от кошмара,
                                                                                        наречен Човек.

Толкова съм никой, че ако поискам,
мога да изтърва върху първия сняг
празното си портмоне със снимките на децата в преградката,
                                                                                   горчивите си цигари,
                                                                                 дългата си въздишка,  
                                                                  кръщелното си свидетелство,
                              онази тъпа хартишка за моя първи родилен вик,
                                                        остриганата си казармена книжка
с грижливо нанесените арести за псувня срещу старшината,
срещу Бога,
Царя,
правителството,
системата,
строя
и новобранците,

мога да си направя едно ескимоско иглу в пряспата,
да се напъхам вътре до пролетта, да си скъсам
                                                     брачното свидетелство с Нефертити,
                разводите си с подмиващите се мадони без младенеца,
                                                 нотариалния акт за изцъкленото небе,
което ми остана на заминаване от разпадащото се битие,
                      ключовете за мазата, в която си крия ракията,
в която се крия с ракията,
в която се крия от самата ракия в ракията
и от дъжд на вятър, омотан от паяжини,
докато топля паяците с дъха си,
мисля за теб.

Ще си мисля за теб.
Вземи ме такъв.
Паяжини висят и в пирамидите на Египет.
Ако бях фараон, щях да подаря на оранжевите метачки
                                                                    букетчето жълти карамфили,
което приготвих, за да ми отключиш вратата
червените винаги са ми приличали на дамски превръзки,
разпилени от гладните гларуси край казаните за боклук,         
                                                                                върху снега.
Мога да ти харижа всичко,
което се мярка пред обърнатите ми навътре очи и уши,
ще стоваря пред ръба на душата ти
камари от слухови, зрителни, халюцинационни случайности,
които улових, докато мисля за теб ­
                                                         например:­
как си тракат с вкочанени челюсти
десетина лошо облечени, живи трупове на зимната спирка,
притежаващи карти за цялата градска мрежа,
емфиземната кашлица на тютюнджиите,
идещи от усойните, безплодни утроби на подлезите,
случайна мангалска псувня от боклукчийския камион,
издухал през ауспуха найлоните от снощните кремвирши,
вързаните на джувка презервативи под студентските общежития ­
сигурна гаранция, че няма да станем Китай,
топла дума, ­ писнало споменче за изваден детски кучешки зъб,
гладния лай на помиярите,
воя на котараците,
                 в изтърбушените мазета приклещили котките на калъп,
гальовно шамарче от мама за строшената ваза,
                                                                            първите пет лева от тати, 
                                                 тютюневите мустаци под кривия му нос
с цвят на печени люти чушки, с вкус на тиквени семки и бира,
стоппалката на ченгето, което си гълта шкембето
                                                                           и се чуди дали да ме спре.
 
Тъпо е, че не изхарчихме заедно петте си пари от младостта,
че не я съкратихме с нейните всеки осем цигари на час,
                                                                         че не си взехме петте пари
от безветрието на идещите след нея парализирани хилядолетия,
                                          преминали в безпросветен и безпаричен бач ­
няколко слети полувремена на безкраен и скучен футболен мач,
но затова пък ти подарявам
своите пет минути допълнително игрово време,
                                                                            които си свих
                                                            от несъстоялия се живот с теб,
                                                                  за да ти кажа този тъп стих.

Ако това е кражба,
вземи и усмивката ми, търкулната с половин уста
срещу безжалостното огледало за обратно виждане,
                                                                            върху лъснатото табло,
върху апарата за остойностяване на всеки издъхнал миг, 
                                                                                         недоумението ми ­
кратко като последно свиждане с някой отвъден роднина,
                                                           последната весела Коледа,
                                                                последната Нова година,
люлееща се като сълза на ръба на душата ми,
която след миг вече няма да бъде моя.

Всичко, което съм, и което виждаш, е едно празно такси на завоя.
Влез и седни.
Ще те откарам до следващия живот.

Колажът е дело на Валентина Йотова - yotovava.
image




Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - Качвам се
31.12.2010 14:22
и до следващия след следващия живот.
Поздрав, Чу!
Валя
цитирай
2. анонимен - Нека да си откраднем мъничко щастие ...
31.12.2010 14:23
Нека да си откраднем мъничко щастие и любов през новата 2011!Да е честита!
Валерия
цитирай
3. ili4e - вземам таксито, но усмивка не вз...
31.12.2010 14:25
вземам таксито, но усмивка не вземам, Чу:-) тибетците са ни казали - не позволявайте на Запада да ви вземе усмивката от лицето - и аз слушам!
Поздравявам те за жестокото стихотворение! Жив и здрав да си, да пътуваме с теб в селенията на Поезията - от тук до следващия живот! (естествено, като се мине през Новата честита 2011 година:-))
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - и до следващия след следващия жи...
31.12.2010 14:38
yotovava написа:
и до следващия след следващия живот.
Поздрав, Чу!
Валя

Благодаря, че спря моето такси, Валюше! :-))))))))
Чу
цитирай
5. deleted-4udovi6teto - Нека да си откраднем мъничко щастие ...
31.12.2010 14:39
анонимен написа:
Нека да си откраднем мъничко щастие и любов през новата 2011!Да е честита!
Валерия

Да бъде щастлива Новата 2011-а и за теб, Валерия!
Чу
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - вземам таксито, но усмивка не вз...
31.12.2010 14:41
ili4e написа:
вземам таксито, но усмивка не вземам, Чу:-) тибетците са ни казали - не позволявайте на Запада да ви вземе усмивката от лицето - и аз слушам!
Поздравявам те за жестокото стихотворение! Жив и здрав да си, да пътуваме с теб в селенията на Поезията - от тук до следващия живот! (естествено, като се мине през Новата честита 2011 година:-))

Благодаря, ili4e!
Щеш ли да завъртим едно кръгче с туй вълшебно такси до Меркурий? :-)))
Чу
цитирай
7. ili4e - Бива! Чини ми се по-близко от сле...
31.12.2010 14:47
Бива! Чини ми се по-близко от следващия живот:-)
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Бива! Чини ми се по-близко от сле...
31.12.2010 14:49
ili4e написа:
Бива! Чини ми се по-близко от следващия живот:-)

И къде-къде по-топличко! :-)))))))))
Чу
цитирай
9. stela50 - Има ли място и за мен ,Чу...
31.12.2010 14:51
С удоволствие бих отпътувала към другия живот с вълшебното такси .
Страхотно стихотворение .Благодаря ,поете !
Весела и щастлива Нова година !
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - С удоволствие бих отпътувала към ...
31.12.2010 14:52
stela50 написа:
С удоволствие бих отпътувала към другия живот с вълшебното такси .
Страхотно стихотворение .Благодаря ,поете !
Весела и щастлива Нова година !

Влизай, Стела! Таксито на Чу е като Дядовата ръкавичка, има място за всекиго! :-)))
Чу
цитирай
11. smile999 - Аз ще съм на таблото, нали може Чю...
31.12.2010 15:25
Аз ще съм на таблото, нали може Чю?!Там се вижда всичко.А стигнем ли следващия, ще сляза, този нещо не ми се оставя, какъвто и да е!:-)))
Светла и усмихната да е новогодишната нощ!А Новата година, спорна и плодотворна!
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - Аз ще съм на таблото, нали може Чю...
31.12.2010 15:58
smile999 написа:
Аз ще съм на таблото, нали може Чю?!Там се вижда всичко.А стигнем ли следващия, ще сляза, този нещо не ми се оставя, какъвто и да е!:-)))
Светла и усмихната да е новогодишната нощ!А Новата година, спорна и плодотворна!

Може и на таблото, Маймунче, само няма да подскачаш много, щото ще изпадат бананите от багажника! :-)))))))
Чю
цитирай
13. petgen - Толкова СИ ТОЙ, че ми идва да ти за...
31.12.2010 16:07
Толкова СИ ТОЙ, че ми идва да ти зашлевя два шамара за това, че си бил никой!!!
А ти не пропускай да ме забележиш сред онези празнични "оранжевите метачки ", които събират думите ти, стиховете ти, всички частици и символи на съществото ти /с изключение на гадната снимка в таксито...! Валя?! / за поколенията напред, не забравяй , че оранжът е слънце и празник, който макар и косвено е в твоя стих, в твоя живот, в същината ти, родена за слънце и празник...Да бъде през Новата година, Чу, всичкото небило.
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - Толкова СИ ТОЙ, че ми идва да ти за...
31.12.2010 16:13
petgen написа:
Толкова СИ ТОЙ, че ми идва да ти зашлевя два шамара за това, че си бил никой!!!
А ти не пропускай да ме забележиш сред онези празнични "оранжеви метачки ", които събират думите ти, стиховете ти, всички частици и символи на съществото ти /с изключение на гадната снимка в таксито...! Валя?! / за поколенията напред, не забравяй , че оранжът е слънце и празник, който макар и косвено е в твоя стих, в твоя живот, в същината ти, родена на слънце и празник...Да бъде през Новата година, Чу, всичкото небило.

Хе-хе... два шамара щяла да ми бие! Я влизай на топло в таксито и казвай накъде да карам! :-)))))))
Чу
цитирай
15. mariposatracionera - Слушай, не беше ли фиатче, сиво на ...
31.12.2010 16:17
Слушай, не беше ли фиатче, сиво на цвт, закотвено на пиацата пред гара Варна?
И дано Новата 2011 ни донесе коли като тези на втората снимка /да бе, да/
С поздрав за страхотното стихотворение,Валери, щастлива и щедра на сбъднатости идна година!
цитирай
16. petgen - Е, щом си казал. . . карай на подиума ...
31.12.2010 16:22
Е, щом си казал...карай на подиума на Миланската скала, където любимият ми диригент Daniel Barenbim диктува думичките за ново стих-е!:)))))))) Давай напред!!!

Marcha Radetzky - Concierto año nuevo 2009 (Barenboim)
www.youtube.com
цитирай
17. deleted-4udovi6teto - Слушай, не беше ли фиатче, сиво на ...
31.12.2010 16:26
mariposatracionera написа:
Слушай, не беше ли фиатче, сиво на цвт, закотвено на пиацата пред гара Варна?
И дано Новата 2011 ни донесе коли като тези на втората снимка /да бе, да/
С поздрав за страхотното стихотворение,Валери, щастлива и щедра на сбъднатости идна година!

Да малък полски Fiat 126-p!
Как ги помниш тези неща?
Чу
цитирай
18. deleted-4udovi6teto - Е, щом си казал. . . карай на подиума ...
31.12.2010 16:28
petgen написа:
Е, щом си казал...карай на подиума на Миланската скала, където любимият ми диригент Daniel Barenbim диктува думичките за ново стих-е!:)))))))) Давай напред!!!

Marcha Radetzky - Concierto año nuevo 2009 (Barenboim)
www.youtube.com

Нямаш проблеми! За учителки по литература тази нощ возим без пари! :-)))
Само няма да ме питаш: - Иван-Чу, я кажи, мойто момче, какво е искал да каже поета с тия стихе-та! :-)))))))))))))
Чу
цитирай
19. petgen - Магаре Иван-ЧУ, аз не задавам та...
31.12.2010 16:37
Магаре Иван-ЧУ, аз не задавам такива въпроси, ЧУ ли ме?!?!?!?!?!?!
Карай направо за моето у-ще, каня те на урок още в първия ден и в първия час на Новата година- да ме видиш как се справям с Иван-ЧУ -вците, Чу ли ме , Иван-ЧУ!
Ах, милото ми момче, надежда моя от литературния ми клуб "Н.Хайтов"!!!!!
цитирай
20. deleted-4udovi6teto - Магаре Иван-ЧУ, аз не задавам та...
31.12.2010 16:48
petgen написа:
Магаре Иван-ЧУ, аз не задавам такива въпроси, ЧУ ли ме?!?!?!?!?!?!
Карай направо за моето у-ще, каня те на урок още в първия ден и в първия час на Новата година- да ме видиш как се справям с Иван-ЧУ -вците, Чу ли ме , Иван-ЧУ!
Ах, милото ми момче, надежда моя от литературния ми клуб "Н.Хайтов"!!!!!

Аз, Учителнице, сегиз-тогиз чета Еклисиаста, та съм запомнил нещичко много ценно от него - глава 12, стих 12: "Многото четене на книги води до леност."
Та, минавам ли с таксито край училище, много внимавам да не вляза пак в него, щото знаеш ли колко учителници още ме чакат да ми дърпат ушите! :-))))))))
Чу
цитирай
21. mariposatracionera - Е, та то са минали някакви си 18, упс, вече 19 години , Валери.
31.12.2010 17:49
Не ме карай сега да ти кажа какъв беше и номерът на колата.
ЧНГ еще раз!Спешъл подарък за Шушко!
цитирай
22. deleted-4udovi6teto - Не ме карай сега да ти кажа какъв беше ...
31.12.2010 18:02
mariposatracionera написа:
Не ме карай сега да ти кажа какъв беше и номерът на колата.
ЧНГ еще раз!Спешъл подарък за Шушко!

Благодаря.
Чу
цитирай
23. анонимен - То май при този шофьор
31.12.2010 19:03
се качват само хора (по-точно жени) от вътрешната врата на министерството.
Нямам шанс.
Чакам следващото такси.

Ново Чудовище в новия друг живот 2011?
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - се качват само хора (по-точно жени) ...
31.12.2010 19:12
анонимен написа:
се качват само хора (по-точно жени) от вътрешната врата на министерството.
Нямам шанс.
Чакам следващото такси.

Ново Чудовище в новия друг живот 2011?

На парадния вход не ме пускат, приятелю!
Дано в следващия живот!
Да ти е щастлива Новата 2011-а година!
Чу
цитирай
25. andromen - ...
31.12.2010 19:58
Виждам, че колата вече е претоварена....Така е приятелю, с такситата между две епохи ( ето още един сюжет!) !!!
Желая ти спорна година ! Не ти да чакаш на ъгъла - теб да чакат !
Наздраве ! Тази година поне шльокавицата бе харна!
цитирай
26. deleted-4udovi6teto - Виждам, че колата вече е претова...
31.12.2010 20:04
andromen написа:
Виждам, че колата вече е претоварена....Така е приятелю, с такситата между две епохи ( ето още един сюжет!) !!!
Желая ти спорна година ! Не ти да чакаш на ъгъла - теб да чакат !
Наздраве ! Тази година поне шльокавицата бе харна!

Наздраве, andromen!
Хубава да е и за теб Новата 2011-а година!
Чу
цитирай
27. анонимен - Zdrav da si i vinagi taka istinski!!!!
31.12.2010 21:19
Piini edna rakiq i za men,4e tuk po iberiisko hi4 q nqma.Pi6i ,ne spirai,4u!Mnogo,tvor4eski leta ti jelaq.Kakto vinagi napisanoto ot teb me stisna za gyrloto,ama toz pyt nqma da revna.Nazdravica i topla pregrydka ot Madrid!
цитирай
28. анонимен - Чудесище, пожелавам да посрешнеш ...
31.12.2010 21:20
Чудесище,пожелавам да посрешнеш Новата година с истински приятели . Нека тя бъде за теб най-специалната - изпълнена само с щастие ,желая здраве и късмет.
цитирай
29. deleted-4udovi6teto - Piini edna rakiq i za men, 4e tuk po ...
31.12.2010 21:38
анонимен написа:
Piini edna rakiq i za men,4e tuk po iberiisko hi4 q nqma.Pi6i ,ne spirai,4u!Mnogo,tvor4eski leta ti jelaq.Kakto vinagi napisanoto ot teb me stisna za gyrloto,ama toz pyt nqma da revna.Nazdravica i topla pregrydka ot Madrid!

Наздраве, приятелю!
Да е щастлива Новата 2011-а година и за теб!
Чу
цитирай
30. deleted-4udovi6teto - Чудесище, пожелавам да посрешнеш ...
31.12.2010 21:39
анонимен написа:
Чудесище,пожелавам да посрешнеш Новата година с истински приятели . Нека тя бъде за теб най-специалната - изпълнена само с щастие ,желая здраве и късмет.

Чул те Бог, човеко!
Щастие, обич и здраве за теб и за твоите хорица пожелавам!
Чу
цитирай
31. iberia67 - :-)
31.12.2010 21:51
E,priqtelka sym ,ama karai.Blagodarq!Hadqvam se da e 6tastliva za vsi4ki ni.Kogato mi se dopla4e ,4u 6te namina da mi razkaje6 prikazka.Biva li?I termys4e s 4ai4e,a ot teb konq4eto.))))))
цитирай
32. deleted-4udovi6teto - E, priqtelka sym, ama karai. Bla...
31.12.2010 21:54
iberia67 написа:
E,priqtelka sym ,ama karai.Blagodarq!Hadqvam se da e 6tastliva za vsi4ki ni.Kogato mi se dopla4e ,4u 6te namina da mi razkaje6 prikazka.Biva li?I termys4e s 4ai4e,a ot teb konq4eto.))))))

Имаш я, приказката!
И малко коняче!
Наздраве!
Топла новогодишна нощ, iberia67!
Чу
цитирай
33. анонимен - Не искам следващ живот!
01.01.2011 23:55
Не Го искам следващия живот! Искам си Този! Закарай ме при Него - седнах зад дясното ти рамо... Ако можеш... аз не можах...
цитирай
34. deleted-4udovi6teto - Не Го искам следващия живот! Искам ...
02.01.2011 08:10
анонимен написа:
Не Го искам следващия живот! Искам си Този! Закарай ме при Него - седнах зад дясното ти рамо... Ако можеш... аз не можах...

Ще опитам.
Дано стигнем навреме?
Чу
цитирай
35. zlodeika - Дано!
02.01.2011 13:25
4udovi6teto написа:
анонимен написа:
Не Го искам следващия живот! Искам си Този! Закарай ме при Него - седнах зад дясното ти рамо... Ако можеш... аз не можах...

Ще опитам.
Дано стигнем навреме?
Чу


От мене - Вярата, че ще се случи... на теб оставям надпреварата с времето...
цитирай
36. deleted-4udovi6teto - Не Го искам следващия живот! Искам ...
02.01.2011 17:43
zlodeika написа:
4udovi6teto написа:
анонимен написа:
Не Го искам следващия живот! Искам си Този! Закарай ме при Него - седнах зад дясното ти рамо... Ако можеш... аз не можах...

Ще опитам.
Дано стигнем навреме?
Чу


От мене - Вярата, че ще се случи... на теб оставям надпреварата с времето...

Тъй да бъде.
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9373494
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930