Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2011 13:47 - ЗЕЛЕНА КАРТА ЗА МОИТЕ БЕЛИ ОБЛАЧЕТА
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 6143 Коментари: 18 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 image

Имало едно време на небето две малки пухкави облачета. Те весело припкали по небесните поляни като две бели агънца покрай тежко полегналите си по пладне мама и татко – Облака и Облакицата. Едното облаче било с черен кичур над влажната си муцунка, а другото – с черна сенчица на шия. Двете облачета били толкова немирни и толкова непослушни и през цялото време така упорито се стараели да ядосат стария Облак, който иначе минавал за най-големия добродушко на небето, че дори беловласият старец, който невъзмутимо седял върху рунтавите му губери и наблюдавал земните работи отвисоко, от дъжд на вятър се провиквал:

– Ей, палавници, ще докарате някоя беля на горките хорица – там, долу!

Не пускала старата Облакица двете си агънца да припарват до хоризонта, за да не се изгубят отвъд чертата, зад която светът бил голям, дълбок, разтеглен наляво, надясно, нашир и надлъж – не ги пускала и това си е. Но, защото дори на небето винаги има едно "но", веджъж старата Облакица задрямала, двете малки пухкави бели облачета се спогледали като черни дяволчета, рекли си хайде, братле! – и беж, право към черната черта, изтеглена като гранична бразда между края и безкрая.

Колкото обаче и да се силели да прескочат оттатък, все не успявали – гюхвали малките си меки главици в някаква невидима стена, която, уж невидима-невидима, ама много боляло. И понеже малките, пухкави като агънца, облачета били хитри, както се казва в приказките - били от стара коза ярета, решили да минат под хоризонта като под една дълга, опъната на педя над земята бодлива тел, разделяща светлината и мрака.

– Хайде, братко, – казало едното облаче и надигнало чертата, – ти скачай пръв, аз след тебе.

По-нататък всичко станало като на кино – другото облаче се засилило и скочило отвъд – в тишината и падащата кротка вечер в неизвестния безкрай, кожухчето му се закачило върху един свадлив шипков храсталак, израснал до небесата, и докато братчето му се мъчело да го откачи, двете бели агънца така оплели копитца в трънките, че която и бабка да ги хванела с хурката си, можела да си изпреде вълна за седем дядови чифта зимни чорапи.

А малко подир туй завалял дълъг дъжд. Старият Облак и Облакицата били вече толкова стари и толкова тромави, че бързо се уморили да тътрузят коремите си като тежко подгизнали мяхове по небесните поляни и да търсят непослушните си дяволчета, тръшнали се над едно притихнало баирче – и надиплили на едри масури сноповете стремглава вода. 

Дали облаците плачат, не знам. Но и до ден днешен, като видя малки бели пухкави облачета да се гюхват в черната черта на хоризонта, отвъд където все още никой не е стъпвал, си казвам, че там сигурно винаги грее слънце, щом като дъждът вали винаги все тук.




Гласувай:
14



1. ili4e - Майстор си на контрастите, ЧУ! И на ...
31.01.2011 14:09
Майстор си на контрастите, ЧУ! И на глаголите:-)
гюхват се - ама че чудо?
Благодаря ти!
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - Майстор си на контрастите, ЧУ! И на ...
31.01.2011 14:10
ili4e написа:
Майстор си на контрастите, ЧУ! И на глаголите:-)
гюхват се - ама че чудо?
Благодаря ти!

Глаголецът, чедо, глаголецът движи текста.
Дръж го здраво - и вихри!
Чу
цитирай
3. hristo27 - :)))))))
31.01.2011 14:32
...свадлив шипков храсталак!...
...тътрузят!...
Уникално!
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - . . . свадлив шипков храсталак!. . . . ...
31.01.2011 17:09
hristo27 написа:
...свадлив шипков храсталак!...
...тътрузят!...
Уникално!

Ами да, непрекъснато се драчат! :-)))
Иде ми да ги накюспеча!
Чу
цитирай
5. karambol5 - ;)))))))))))))))) Страхотно ...
31.01.2011 17:36
;))))))))))))))))
Страхотно :)))))))))) Ма са непослушковциииии :))))))))))))
Иде ми да ги хвана и да им кюхна челата едно в друго ;)))
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - ;)))))))))))))))) Страхотно ...
31.01.2011 17:42
karambol5 написа:
;))))))))))))))))
Страхотно :)))))))))) Ма са непослушковциииии :))))))))))))
Иде ми да ги хвана и да им кюхна челата едно в друго ;)))

Хе-хе... Карамболе? Няма да си първият, който е търчал "Подир сенките на облаците"! :-)))))))))))
Благодаря, че прочете.
Чу
цитирай
7. smile999 - Чудна приказка!
31.01.2011 18:12
Ех, че си разказвач...
от мен да мине, черпя кило банани таз седмица!
Може и бозЪ.Нали знаеш...
В наш`та маза, има една коза...(продължението-на ухо):-)))
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Ех, че си разказвач. . . от мен да м...
31.01.2011 18:25
smile999 написа:
Ех, че си разказвач...
от мен да мине, черпя кило банани таз седмица!
Може и бозЪ.Нали знаеш...
В наш`та маза, има една коза...(продължението-на ухо):-)))

Тая коза що не ми я дадеш да я паса? :-))))))
Поне няма да съм капо с бананите...
Чю
цитирай
9. galenav - Хем разказваш, хем теглиш там, към ...
31.01.2011 19:06
Хем разказваш, хем теглиш там, към хоризанта, където са твоите две облачета...Какво слово само! Много за четене има тук! Разкошно е!
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - Хем разказваш, хем теглиш там, към ...
31.01.2011 19:09
galenav написа:
Хем разказваш, хем теглиш там, към хоризанта, където са твоите две облачета...Какво слово само! Много за четене има тук! Разкошно е!

Привет, Галена! Радвам се, че дойде, благодаря за добрите думи!
Чу
цитирай
11. barona40 - Твоите бели облачета са като белите лястовици, не ги видях, но...
31.01.2011 19:47
не отричам да ги има и вярвам в тях, Поете!
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - не отричам да ги има и вярвам в тях, ...
31.01.2011 19:49
barona40 написа:
не отричам да ги има и вярвам в тях, Поете!

Дали ги има, никой не знае, ама сигурно ги има, щом като всички твърдят, че са ги виждали! :-)))))
Чу
цитирай
13. andromen - ....
31.01.2011 21:25
"Облакица"!...Готина думичка!
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - "Облакица"!. . . Готина ...
31.01.2011 21:34
andromen написа:
"Облакица"!...Готина думичка!

Понякога идват и такива! :-)
Чу
цитирай
15. анонимен - ....Елица
31.01.2011 21:58
На мен ми звучи тъжна тази приказка-
много,много тъжно-дали двете бели
облачета ще се завърнат някой ден-
едва ли-и ми идва да запея-"Я кажи ми
облаче ле бяло..."-тъжно и болно...
цитирай
16. deleted-4udovi6teto - На мен ми звучи тъжна тази приказ...
31.01.2011 22:00
анонимен написа:
На мен ми звучи тъжна тази приказка-
много,много тъжно-дали двете бели
облачета ще се завърнат някой ден-
едва ли-и ми идва да запея-"Я кажи ми
облаче ле бяло..."-тъжно и болно...

И аз я чувах тази велика песен, докато писах приказката, Елице.
Благодаря за прочита.
Чу
цитирай
17. tryn - Дълбоко е...
31.01.2011 22:56
Според мен тази наглед безобидна приказка е всъщност дълбока метафора.
И заглавието подсказва...
Привет, Поете! :)
цитирай
18. deleted-4udovi6teto - Според мен тази наглед безобидна ...
01.02.2011 00:40
tryn написа:
Според мен тази наглед безобидна приказка е всъщност дълбока метафора.
И заглавието подсказва...
Привет, Поете! :)

Благодаря за среднощния прочит, tryn!
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9372100
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930