Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2015 06:01 - ПРЕГРЪДКА НА "СЛАВЕЙКОВ"
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 2555 Коментари: 16 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Когато в моя безметежен свят
ти загнезди за мене – тиха птица,
си чаках аз трамвая по обяд
и дъвчех вкоравената си пица,
а по „Славейков” плуваха мъгли,
търговците редяха тъпи книги,
но в тях съвсем не пишеше дали
за нас ще пеят пролетни авлиги,
и в този свят – помежду Рай и Ад,
изобщо перспективата бе ясна,
ти да поемеш към „Дианабад”,
а аз без теб самин да си угасна,
в „Света Неделя” свещите платих
и Богу молех се – да те намери,
и ти дойде – един прекрасен стих,
недоизписан в моите тефтери,
и аз те гледах – треснат като пън,
мълчах като един стъписан гарван,
ти просто бе видение! – бе сън,
във който на очите си повярвах,
почерпих те в бистрото с кадаиф,
и пийнах бира – глътка подир глътка...

Трамвайчето отмина – бях щастлив! –
бях просто жив във твоята прегръдка!




Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pvdaskalov - * ! *
30.11.2015 09:16
"мълчах като един стъписан гарван "

???

Дали "стъписан" е синоноим на "очарован"? Защото на мен в подобни случаи ми пресъхва гърлото...
Слънчева седмица, Маестро!
П и е р
цитирай
2. myryam1960 - Когато в моя безметежен святти ...
30.11.2015 09:21
Когато в моя безметежен свят
ти загнезди за мене – тиха птица, ...
Поезията - една безкрайна приказка, без начало и край! Поне в представите, в необята ти, Поете!
Дерзай, Теурге на стиха!
цитирай
3. deleted-4udovi6teto - "мълчах като един стъписан ...
30.11.2015 10:11
pvdaskalov написа:
"мълчах като един стъписан гарван "

???

Дали "стъписан" е синоноим на "очарован"? Защото на мен в подобни случаи ми пресъхва гърлото...
Слънчева седмица, Маестро!
П и е р

Пак си тръгнал по високата стълба към Луната, Пиер! :-)
Лека нова седмица и за теб!
Чу
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - Когато в моя безметежен свят ти ...
30.11.2015 10:12
myryam1960 написа:
Когато в моя безметежен свят
ти загнезди за мене – тиха птица, ...
Поезията - една безкрайна приказка, без начало и край! Поне в представите, в необята ти, Поете!
Дерзай, Теурге на стиха!

Обичам да разказвам приказки, Мария, и благодаря, че има хора като теб, които ги чуват!
Чу
цитирай
5. cecobob - Според мен обаче
30.11.2015 11:46
тук трябва да се пипне здраво. Много далеч от други твои стихове. Явно не си бил в настроение и това ми идва малко на бъркоч. Пиер ти е приятел, не му вярвай винаги. С най-добри чувства.
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - тук трябва да се пипне здраво. Много ...
30.11.2015 12:38
cecobob написа:
тук трябва да се пипне здраво. Много далеч от други твои стихове. Явно не си бил в настроение и това ми идва малко на бъркоч. Пиер ти е приятел, не му вярвай винаги. С най-добри чувства.

Не всичко, което е на сергията, е стока.
При толкова краставичари е безсмислено.
Благодаря.
Чу
цитирай
7. pvdaskalov - * ! * ! *
30.11.2015 12:38
cecobob написа:
Според мен обаче тук трябва да се пипне здраво. Много далеч от други твои стихове. Явно не си бил в настроение и това ми идва малко на бъркоч. Пиер ти е приятел, не му вярвай винаги. С най-добри чувства.


Цецо, съветът ти е правилен по принцип. Когато имам недостатъчно висока оценка, не ахкам и не охкам за цялата творба, а си избирам това, което ме е впечатлило най-силно и го цитирам. Наистина, не трябва да правим мечешка услуга никому, но същевременно не трябва и да си мислим, че сме вещи познавачи. Позитивно настроен съм не само към Валери. Предпочитам да обвиня себе си, че не съм разбрал и почувствал дадено произведение, отколкото да заема негативна позиция.
Бъди жив и здрав!
П и е р
цитирай
8. nalia - бях просто жив във твоята прегръдка!
30.11.2015 15:05
Хубаво и истинско, Чу, като живата бира в едно от заведенията на "Славейков" :-)
nalia
цитирай
9. deleted-4udovi6teto - Според мен обаче тук трябва да се ...
30.11.2015 17:56
pvdaskalov написа:
cecobob написа:
Според мен обаче тук трябва да се пипне здраво. Много далеч от други твои стихове. Явно не си бил в настроение и това ми идва малко на бъркоч. Пиер ти е приятел, не му вярвай винаги. С най-добри чувства.


Цецо, съветът ти е правилен по принцип. Когато имам недостатъчно висока оценка, не ахкам и не охкам за цялата творба, а си избирам това, което ме е впечатлило най-силно и го цитирам. Наистина, не трябва да правим мечешка услуга никому, но същевременно не трябва и да си мислим, че сме вещи познавачи. Позитивно настроен съм не само към Валери. Предпочитам да обвиня себе си, че не съм разбрал и почувствал дадено произведение, отколкото да заема негативна позиция.
Бъди жив и здрав!
П и е р

Пиер, ми то няма нищо за разбиране, всичко си е казано едно към едно - светът е жив в една прегръдка.
Благодаря.
Чу
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - Хубаво и истинско, Чу, като живата ...
30.11.2015 17:58
nalia написа:
Хубаво и истинско, Чу, като живата бира в едно от заведенията на "Славейков" :-)
nalia

Карам я само на "Загорка", Налия, нивга не съм опитвал т. нар. "жива" бира.
Като се видим на "Славейков", ще пийнем от извора! :-)))
Чу
цитирай
11. zaw12929 - Емоционално, а на "СЛАВЕЙ...
30.11.2015 23:14
Емоционално, а на "СЛАВЕЙКОВ" винаги има хора, срещи, спомени,
Вие ни подарявате стих, аз ви предлагам малък отдих! :
На по крайна спирка на трамвая се срещат двама някогашни състуденти случайно и започват да се разпитват, както обичайно
- Леле, напълнял си, а иначе, как си.. жена деца
- не, не съм се оженил... в София живея
- Аз пък имам вече двама сина. Останах в моя град. А ти какво чакаш?!
- Чакам трамвая, двойката...
- Аз пък питам, кога ще се ожениш?

цитирай
12. deleted-4udovi6teto - Емоционално, а на "СЛАВЕЙ...
01.12.2015 06:10
zaw12929 написа:
Емоционално, а на "СЛАВЕЙКОВ" винаги има хора, срещи, спомени,
Вие ни подарявате стих, аз ви предлагам малък отдих! :
На по крайна спирка на трамвая се срещат двама някогашни състуденти случайно и започват да се разпитват, както обичайно
- Леле, напълнял си, а иначе, как си.. жена деца
- не, не съм се оженил... в София живея
- Аз пък имам вече двама сина. Останах в моя град. А ти какво чакаш?!
- Чакам трамвая, двойката...
- Аз пък питам, кога ще се ожениш?


Мдааа... доста "академичен" разговор! :-)))
Благодаря, zaw.
Чу
цитирай
13. cecobob - Това е много грозно
01.12.2015 08:00
Не всичко, което е на сергията, е стока.
При толкова краставичари е безсмислено.
Благодаря.
Чу
Прекаленото самочувствие е враг. А този коментар е обиден за читателите. Съжалявам.
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - Не всичко, което е на сергията, е ...
01.12.2015 08:12
cecobob написа:
Не всичко, което е на сергията, е стока.
При толкова краставичари е безсмислено.
Благодаря.
Чу
Прекаленото самочувствие е враг. А този коментар е обиден за читателите. Съжалявам.

Съжалявам, ако ти е прозвучал обидно моят комент, cecobob, виртуалът често изкривява нашите помисли до неузнаваемост, а в случая исках да кажа нещо съвсем различно - а то е, че понякога и аз изнасям на пазара лоша стока.
Това е.
Благодаря.
Чу
цитирай
15. cecobob - Сега те разбрах правилно
01.12.2015 12:31
и връщам думите си назад. Мъжка постъпка от твоя страна.Поздравявам те! Успехи! Харесвам как пишеш и за това правя коментари.
цитирай
16. deleted-4udovi6teto - и връщам думите си назад. Мъжка п...
01.12.2015 13:10
cecobob написа:
и връщам думите си назад. Мъжка постъпка от твоя страна.Поздравявам те! Успехи! Харесвам как пишеш и за това правя коментари.

! :-)
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9371634
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930