Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2011 20:28 - ХВЪРЧИЛОТО НА ПОЕТА
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 8761 Коментари: 26 Гласове:
22

Последна промяна: 28.01.2011 20:31


image

Излез – и върви – през мъгла, размотала чилета със сивите бинтове,
и недей да си мислиш как безмълвен край теб спи светът.
Песента ти е птица и красиво хвърчило – лети – небесата са синкави,
мигът ти е истина – ти си просто поет, който тръгва на път
през проломи от кътници – натрошени скали, по пътеки ръбати чакъли,
по въжета, изпънати над реки – побеснели в раздрани русла.
Ти, поете, си никой – принц и просяк, слепецът, протегнал душа на ъгъла,
в тебе псето с прегазена лапа скимти – и повива света с мъгла.
Твоя рана е всеки неразпъпил живот – и смъртта – твоя рана е винаги.
Вдигай светло хвърчило и лети на възбог с одрани до кръв колене.

Само Господ, поете, разлистя в мъглата – и ти срича тропари от книгата,
във която светът някой ден я намери надежда за себе си – я не.




Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - "Надеждата"-симво...
28.01.2011 21:58
"Надеждата"-символика,но и реалност......за сбъдване....даааааааа
Повече от нея!
Лека вечер!
Валерия
цитирай
2. mariposatracionera - Красиво! С поздрав!
28.01.2011 22:40
Красиво!
С поздрав!
цитирай
3. bizcocho - Не всеки ще намери надежда, упов...
29.01.2011 02:49
Не всеки ще намери надежда, упование в поезията, но дори и един да намери - струвало си е да бъде написана! :)
Аз твоята я чета! И не защото някой ми я налага или се опитва да я отрича, а защото я харесвам, откривам нужното ми съчетание от букви, красивото звучене на думите, човешкото съвършенство в чувствата. Достатъчно добра причина,нали?
С попътен вятър утре,Капитане! :)
цитирай
4. stir - Благодаря! Утре може да ти кажа защо ...
29.01.2011 03:30
Благодаря! Утре може да ти кажа защо ;)
цитирай
5. deleted-4udovi6teto - "Надеждата"-симво...
29.01.2011 05:42
анонимен написа:
"Надеждата"-символика,но и реалност......за сбъдване....даааааааа
Повече от нея!
Лека вечер!
Валерия

Да не губим надежда, Валерия!
Чу
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - Красиво! С поздрав! Благод...
29.01.2011 05:42
mariposatracionera написа:
Красиво!
С поздрав!

Благодаря, Галина.
Чу
цитирай
7. deleted-4udovi6teto - Не всеки ще намери надежда, упов...
29.01.2011 05:43
bizcocho написа:
Не всеки ще намери надежда, упование в поезията, но дори и един да намери - струвало си е да бъде написана! :)
Аз твоята я чета! И не защото някой ми я налага или се опитва да я отрича, а защото я харесвам, откривам нужното ми съчетание от букви, красивото звучене на думите, човешкото съвършенство в чувствата. Достатъчно добра причина,нали?
С попътен вятър утре,Капитане! :)

Наистина, Женя, добра причина!
Благодаря.
Чу
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Благодаря! Утре може да ти кажа защо ...
29.01.2011 05:44
stir написа:
Благодаря! Утре може да ти кажа защо ;)

Да, ще чакам, stir.
Чу
цитирай
9. petgen - О, добре дошъл в прекрасната визия/ ...
29.01.2011 07:00
О, добре дошъл в прекрасната визия/ онази беше графично недоразумение/ и с нови стихове, които липсваха осезаемо:)
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - О, добре дошъл в прекрасната визия/ ...
29.01.2011 07:01
petgen написа:
О, добре дошъл в прекрасната визия/ онази беше графично недоразумение/ и с нови стихове, които липсваха осезаемо:)

Една девойчица ми открадна бялата шапка, Генке, та се покрих пак с качулката! Качулката няма как да ми я задигне!:-)))
Чу
цитирай
11. petgen - Добро момиче! Добре направило:)))
29.01.2011 07:40
Добро момиче! Добре направило:)))
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - Добро момиче! Добре направило:...
29.01.2011 07:41
petgen написа:
Добро момиче! Добре направило:)))

За литературния музей! :-)
Чу
цитирай
13. smile999 - Добро утро Мастер Чу!;-)))
29.01.2011 08:24
Никой не ти е скрил шапката, не ни будалкай!;-)
"Вдигай светло хвърчило и лети на възбог с одрани до кръв колене."
Лети Мастер, високо стой!:-)
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - Никой не ти е скрил шапката, не ни ...
29.01.2011 08:28
smile999 написа:
Никой не ти е скрил шапката, не ни будалкай!;-)
"Вдигай светло хвърчило и лети на възбог с одрани до кръв колене."
Лети Мастер, високо стой!:-)

Добро утро, Маймунче - пожелавам ти топла джунгла, и пълна шапка с банани! :-)))
Чю

цитирай
15. анонимен - пак се правиш на поет ;)))
29.01.2011 10:06
пак се правиш на поет ;)))
цитирай
16. deleted-4udovi6teto - пак се правиш на поет ;))) Аз съм ...
29.01.2011 10:09
анонимен написа:
пак се правиш на поет ;)))

Аз съм поет.
Чу
цитирай
17. smile999 - пак се правиш на поет ;))) Грешка. ...
29.01.2011 10:17
анонимен написа:
пак се правиш на поет ;)))

Грешка...с главна буква се пише "Поет", в този блог!!!
цитирай
18. deleted-4udovi6teto - пак се правиш на поет ;))) Грешка. ...
29.01.2011 10:29
smile999 написа:
анонимен написа:
пак се правиш на поет ;)))

Грешка...с главна буква се пише "Поет", в този блог!!!

:-))))))))))))
Ще се научи, Маймунче, още е малко тролчето!
Чу
цитирай
19. анонимен - !!!!!!!!!!!!!!
29.01.2011 10:56
В твоята книга светът ще търси и намира надежда. Кам е тази съдба и за другите? Много ще прашясват по таваните - обиталище за сивите плъхове, а жалко е, защото душици ще изтляват в тях. Уж светли душици, но само светлото не стига. Трябва и

път
през проломи от кътници – натрошени скали, по пътеки ръбати чакъли,

Поздрав!
SW
цитирай
20. deleted-4udovi6teto - В твоята книга светът ще търси и н...
29.01.2011 11:04
анонимен написа:
В твоята книга светът ще търси и намира надежда. Кам е тази съдба и за другите? Много ще прашясват по таваните - обиталище за сивите плъхове, а жалко е, защото душици ще изтляват в тях. Уж светли душици, но само светлото не стига. Трябва и

път
през проломи от кътници – натрошени скали, по пътеки ръбати чакъли,

Поздрав!
SW

Крилиш ме, Лили!
Благодаря.
Чу
цитирай
21. sande - Поздрави, Поете! Даваш ни радост и криле в този мрачен ден ...
29.01.2011 11:38
Чудесно стихотворение за Поезията и за Поета!

Хубави дни!
цитирай
22. deleted-4udovi6teto - Чудесно стихотворение за Поезията ...
29.01.2011 11:39
sande написа:
Чудесно стихотворение за Поезията и за Поета!

Хубави дни!

Благодаря, Санде!
Чу
цитирай
23. stir - За дръзновението, първо. И второ, ...
30.01.2011 01:59
За дръзновението, първо.

И второ, защото едно птиче ми прошушна, че знаеш кой е авторът на това стихотворение (не е авторът на блога):

Последен урок

Контейнерите за боклук до блока.
Тук всяка сутрин идваше жена,
във вехти дрехи, слаба, невисока,
с количка, а през зимата с шейна.

Преглеждаше в сместа добре нещата,
отделяше полезните на вид.
Изглеждаше ми странно тя позната,
в походка, маниер, гърбът - превит.

Бях все зает, началник - в общината,
до службата ме караха с кола.
И само сутрин, точно до вратата
я виждах - беше с очила.

Веднъж обаче тя ме заговори.
Попита ме с усмивка за часа.
Невероятно близка ми се стори.
И я познах - познах я по гласа.

Бе моята учителка любима
в последния гимназиален клас.
Заместваше почти една година.
Бях влюбен в нея. Слушах я в захлас.

Цял ден на работа за нея мислих -
УЧИТЕЛКАТА, станала клошар.
В бюрото нещо търсех, нещо чистех-
бях станал ученикът - Божидар.

Не бе познала в мене ученика.
Самият аз бях доста променен -
солиден, тежък, лика и прилика
с мастит, авторитетен бизнесмен.

На заранта я чаках много рано.
Прекрасно утро. Неработен ден.
В боклука ми на дъното прибрано
лежи кашонче, дар голям от мен.

Усетих зад гърба си, че пристига.
Изсипах кофата с боклук завчас.
И без дори главата да повдигна,
прибрах се бързо на бегом у нас.

В кашончето бях сложил 300 евро,
кафе, парфюм, кутия с шоколад.
Вълнувах се и бе ми малко нервно,
но в себе си се чувствах много млад.

Закусих и полегнах на дивана.
На входната врата се позвъни.
Излязох да отворя - никой няма.
Пред прага - плик, кашончето - встрани.

"Не те ли учих, драги Божидаре,
че всяка работа краси Човек.
Дори и бедността от Бога дар е,
дори и в двадесет и първи век.

Нима в очите ти съм просякиня?
Срамуваш се да поговориш с мен.
Обратно връщам твойта милостиня
и знай - ще легна гладна този ден.

Не прося милост, бедността не крия.
Клошар съм, няма как, не върша грях."
Това прочетох, щях да се убия.
Учителката вече не видях.

Автор: (Неизвестен)
http://is.gd/8RnOFO
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - За дръзновението, първо. И второ, ...
30.01.2011 06:42
[quote=stir]За дръзновението, първо.

И второ, защото едно птиче ми прошушна, че знаеш кой е авторът на това стихотворение (не е авторът на блога):

Благодаря, stir, авторът е прекрасният български поет от Пловдив Тодор Чонов, ако не ме лъже чудовищната памет?
Чу
цитирай
25. stir - Той твърди друго в цитирания линк, ...
30.01.2011 18:16
Той твърди друго в цитирания линк, казва - неизвестен...
цитирай
26. deleted-4udovi6teto - Той твърди друго в цитирания линк, ...
30.01.2011 18:31
stir написа:
Той твърди друго в цитирания линк, казва - неизвестен...

Негово право е.
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9373254
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930