Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2010 15:57 - БРАК ПО СМЕТКА С МЕНЕСТРЕЛ
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 4569 Коментари: 22 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Аз не знам как се спасяват айсберги, тръгнали да разцепят екватора, изобщо не вярвам, че и зайчето в храстите няма да литне в ноктите на орел, пълзенето на змията по пазвата може да бъде по-леко от ласка на вятър, а удар с приклад – край на мъките, и прегръдка към Рая – душенето с тел. Цианкалий на капки да е летен дъждец – да ти литва душицата в шемети, а пък шепата нежност да жули – коприва – и трън да забива, от свредел по-як, аз се моля, момиче, щом ми дойде мигът да политна в отвъдното време, да се връщам при теб – гмеж от полски свирци – или цъфнал из лайкучка мак. Всички твои усилия – да ме опазиш – някой ден ще отидат на вятъра – сам ще ти дойда, ще ти се предам, когато пропее последният трети петел, брачен пръстен ти нося – ще си моята волница, впримчена във екватора, ако искаш, сложи го на пръста си – и лети! – със спасения в мен менестрел. Аз все още не съм ти изпял за свистежа на вятъра в дългите птичи криле, още не съм те помъкнал на врат и на гръб из сумтящите блатни тръстики. Нищо не знаеш за облака, с който дойдох ти – гръм и мълнии в сухо поле, още ще има глава да ти пати – пея ти с гърло, в което трептят трепетлики. Вярвай, ние ще минем през сетния кръг – още миг из миражите мои се дръж, ще те влача до седмия дъх – и додето пустинята в мен плаче, пее и стене. А по изгрев ще видиш, че висиш не на сипей – а във пясъка свлича те мъж, четирийсет пустини загърбил – мъж, с когото за теб океанът ще е до колене.  


Тагове:   брак,   сметка,   менестрел,


Гласувай:
21



1. dar4eto - Трепетликово!
19.10.2010 16:32
Представих си едно разлюляно от вихъра в гласа ти трепетликово море!
По всичко изглежда, че морето и от трепетликите е до колене.
Харесвам много един израз "Човек се учи не докато е жив, а... докато се научи"!
Ако се удавя в нечие трепетликово море - ще те държа отговорен, Алби!
Така стана и с циганите, дето ги излъгаха, че септември ще бъде май и те си изпонапродадоха дървата!
И после цяла зима - брррррррррррррррр!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - Представих си едно разлюляно от ...
19.10.2010 16:38
dar4eto написа:
Представих си едно разлюляно от вихъра в гласа ти трепетликово море!
По всичко изглежда, че морето и от трепетликите е до колене.
Харесвам много един израз "Човек се учи не докато е жив, а... докато се научи"!
Ако се удавя в нечие трепетликово море - ще те държа отговорен, Алби!
Така стана и с циганите, дето ги излъгаха, че септември ще бъде май и те си изпонапродадоха дървата!
И после цяла зима - брррррррррррррррр!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Море от трепетлики... ей, че хубаво, Дарчето!
Благодаря ти!
Чудовището
цитирай
3. анонимен - Заслужава си да се пее за дългите птичи криле
19.10.2010 21:04
Заслужава си да се пее за дългите птичи криле, въпреки, че всички усилия по "опазването" един ден отиват на вятъра. Поздрави, Албатросе.Никак не ми се "блогва", където и да било, иначе с удоволствие бих гласувала.
БМП(Бояна)
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - Заслужава си да се пее за дългите ...
19.10.2010 21:12
анонимен написа:
Заслужава си да се пее за дългите птичи криле, въпреки, че всички усилия по "опазването" един ден отиват на вятъра. Поздрави, Албатросе.Никак не ми се "блогва", където и да било, иначе с удоволствие бих гласувала.
БМП(Бояна)

Здравей, Бояна!
Къде чезнеш, девойчице? :-)))))))))))))))
Радвам се, че не заборавяш дяда си Алби, чедо!
Туй то.
Чу
цитирай
5. анонимен - тук съм си, дед Алби
19.10.2010 21:26
Във Варна съм си дед Алби, ама нещо ме стягат чепиците да замина в Норвегия. На твоя блог попаднах покрай едно търсене на "вълчи вой". Имаше някаква статийка преди време, която обясняваше нещо за характера на звука, защо така се чувал, но не можах да я намеря. Е, намерих пък теб и твоят "вой под хиляда луни":)
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - Във Варна съм си дед Алби, ама нещо ме ...
19.10.2010 21:30
анонимен написа:
Във Варна съм си дед Алби, ама нещо ме стягат чепиците да замина в Норвегия. На твоя блог попаднах покрай едно търсене на "вълчи вой". Имаше някаква статийка преди време, която обясняваше нещо за характера на звука, защо така се чувал, но не можах да я намеря. Е, намерих пък теб и твоят "вой под хиляда луни":)

Когато решиш да пийнем кафенце, обади се?
Електронната ми поща е
valerist@abv.bg
Утре пътувам за няколко дни, но ще бъда във Варна на 26 октомврий того, ще се радвам да се видим!
Чу

цитирай
7. mimayordanova - Божествено.
19.10.2010 21:33
Аз не знам как се спасяват айсберги, тръгнали да разцепят екватора...
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Аз не знам как се спасяват айсберги, ...
19.10.2010 21:41
mimayordanova написа:
Аз не знам как се спасяват айсберги, тръгнали да разцепят екватора...

Мима, ако знаеш, кажи ми как?
Чудовището
цитирай
9. mimayordanova - Аз не знам как се спасяват айсберги, ...
19.10.2010 22:22
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
Аз не знам как се спасяват айсберги, тръгнали да разцепят екватора...

Мима, ако знаеш, кажи ми как?
Чудовището

Ти знаеш.
цитирай
10. smile999 - Хъм
19.10.2010 22:35
брак по сметка!
Айсбергите - с рогите напред!Аз така...боли, обаче няма начин!
А ти си Чудовище, силно, и теб няма да те боли.Затова, бъди щастливо Чю!:-)))
цитирай
11. deleted-4udovi6teto - Аз не знам как се спасяват айсберги, ...
19.10.2010 22:36
mimayordanova написа:
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
Аз не знам как се спасяват айсберги, тръгнали да разцепят екватора...

Мима, ако знаеш, кажи ми как?
Чудовището

Ти знаеш.

Опитвам се да си спомня, Мима.
Чу
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - брак по сметка! Айсбергите - с ...
19.10.2010 22:39
smile999 написа:
брак по сметка!
Айсбергите - с рогите напред!Аз така...боли, обаче няма начин!
А ти си Чудовище, силно, и теб няма да те боли.Затова, бъди щастливо Чю!:-)))

Маймунче, отде тез рога, чедо? Я остави тия айсберги на Чю и стягай сърмите на Примата, доде е време! :-))))))))))
Чю
цитирай
13. mimayordanova - Аз не знам как се спасяват айсберги, ...
20.10.2010 01:05
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
Аз не знам как се спасяват айсберги, тръгнали да разцепят екватора...

Мима, ако знаеш, кажи ми как?
Чудовището

Ти знаеш.

Опитвам се да си спомня, Мима.
Чу

Какво се опитваш да си спомниш Чу?
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - Аз не знам как се спасяват айсберги, ...
20.10.2010 05:31
mimayordanova написа:
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
Аз не знам как се спасяват айсберги, тръгнали да разцепят екватора...

Мима, ако знаеш, кажи ми как?
Чудовището

Ти знаеш.

Опитвам се да си спомня, Мима.
Чу

Какво се опитваш да си спомниш Чу?


Какво си мечтаех, га бех младо момче. Май това:

АКО ОТНОВО СЕ РОДЯ ПОЕТ

Аз тъпкано ще връщам тази нощ – лукави – вересиите на Антарктида –
ще духам срещу айсберги – армади, заклатили стадата си из океана,
по изгрев ще натъпча в хорските души слънцата ми, закъсали на рида,
с вик ще разцепя хоризонта – дано над никого не зее слънце-гнойна рана,
да бъдат хората свободни и щастливи – 6 милиарда полетели като птици,
да се обичат като братя – и ако в някой друг живот отново се родя поет,
на Бога ще се моля – нека сгрее душиците на братята ми и сестриците,
и нека никому не се налага да тъне гол в реки и океани от ръбест лед.

Туй то.
Чу

цитирай
15. petgen - Грешка в брояча на гласовете!!!
20.10.2010 06:43
Абсурд е червеният глас на отрицанието на ГОЛЯМАТА ПОЕЗИЯ!
цитирай
16. deleted-4udovi6teto - Абсурд е червеният глас на отриц...
20.10.2010 06:56
petgen написа:
Абсурд е червеният глас на отрицанието на ГОЛЯМАТА ПОЕЗИЯ!

И като си помислиш, Генке, че със същата лекота някой някъде реже човешки глави, просто отмини с мълчание... Животът, описан в стихотворение, за много хорица не чини лула тютюн.
Благодаря!
Чудовището
цитирай
17. анонимен - Толкова е хубаво! Да дойдеш с о...
20.10.2010 10:29
Толкова е хубаво!
Да дойдеш с облак и гърло ....пълно с трепетлики....
Как да не се държиш за миражите!!!
Водопад от картини,които ми запалиха деня.
Благодаря ти,човече! Наистина ....толкова хубаво!
цитирай
18. mariposatracionera - Прекрасна образност, перфектно ...
20.10.2010 15:10
Прекрасна образност, перфектно стихотворение.!
Размечтах се за такава комбинация - брачен пръстен плюс свобода.В едно по- идеално общество сигурно ще е възможна, сега - едва ли.Но не пречи човек да помечтае.Мисля,че е признак на благородство на духа ако се пожелае на любимата "Лети!"
Поздрав сърдечен!
цитирай
19. deleted-4udovi6teto - Толкова е хубаво! Да дойдеш с о...
20.10.2010 17:11
анонимен написа:
Толкова е хубаво!
Да дойдеш с облак и гърло ....пълно с трепетлики....
Как да не се държиш за миражите!!!
Водопад от картини,които ми запалиха деня.
Благодаря ти,човече! Наистина ....толкова хубаво!

Благодаря за добрите думи!
Пак ела, чедо.
цитирай
20. deleted-4udovi6teto - Прекрасна образност, перфектно ...
20.10.2010 17:13
mariposatracionera написа:
Прекрасна образност, перфектно стихотворение.!
Размечтах се за такава комбинация - брачен пръстен плюс свобода.В едно по- идеално общество сигурно ще е възможна, сега - едва ли.Но не пречи човек да помечтае.Мисля,че е признак на благородство на духа ако се пожелае на любимата "Лети!"
Поздрав сърдечен!

Благодаря, Галя!
Чудовището
цитирай
21. mimayordanova - Аз не знам как се спасяват айсберги, ...
20.10.2010 23:59
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
Аз не знам как се спасяват айсберги, тръгнали да разцепят екватора...

Мима, ако знаеш, кажи ми как?
Чудовището

Ти знаеш.

Опитвам се да си спомня, Мима.
Чу

Какво се опитваш да си спомниш Чу?


Какво си мечтаех, га бех младо момче. Май това:

АКО ОТНОВО СЕ РОДЯ ПОЕТ

Аз тъпкано ще връщам тази нощ – лукави – вересиите на Антарктида –
ще духам срещу айсберги – армади, заклатили стадата си из океана,
по изгрев ще натъпча в хорските души слънцата ми, закъсали на рида,
с вик ще разцепя хоризонта – дано над никого не зее слънце-гнойна рана,
да бъдат хората свободни и щастливи – 6 милиарда полетели като птици,
да се обичат като братя – и ако в някой друг живот отново се родя поет,
на Бога ще се моля – нека сгрее душиците на братята ми и сестриците,
и нека никому не се налага да тъне гол в реки и океани от ръбест лед.

Туй то.
Чу


Чу, постигнал си мечтата си. Време е да взривиш Кръста.
цитирай
22. deleted-4udovi6teto - Аз не знам как се спасяват айсберги, ...
21.10.2010 05:51
mimayordanova написа:
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
4udovi6teto написа:
mimayordanova написа:
Аз не знам как се спасяват айсберги, тръгнали да разцепят екватора...

Мима, ако знаеш, кажи ми как?
Чудовището

Ти знаеш.

Опитвам се да си спомня, Мима.
Чу

Какво се опитваш да си спомниш Чу?


Какво си мечтаех, га бех младо момче. Май това:

АКО ОТНОВО СЕ РОДЯ ПОЕТ

Аз тъпкано ще връщам тази нощ – лукави – вересиите на Антарктида –
ще духам срещу айсберги – армади, заклатили стадата си из океана,
по изгрев ще натъпча в хорските души слънцата ми, закъсали на рида,
с вик ще разцепя хоризонта – дано над никого не зее слънце-гнойна рана,
да бъдат хората свободни и щастливи – 6 милиарда полетели като птици,
да се обичат като братя – и ако в някой друг живот отново се родя поет,
на Бога ще се моля – нека сгрее душиците на братята ми и сестриците,
и нека никому не се налага да тъне гол в реки и океани от ръбест лед.

Туй то.
Чу


Чу, постигнал си мечтата си. Време е да взривиш Кръста.

Всъде по света (и у нас) почитат по някое парченце от Светия Кръст, значи някой вече го е сторил.
Благодаря, Мима!
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9370857
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930