Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.12.2012 06:15 - КРАЯТ НА КОЛЕДНИТЕ ПОСТИ
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Изкуство   
Прочетен: 6935 Коментари: 14 Гласове:
17

Последна промяна: 25.12.2012 06:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image


Добре, че Иисус Христос се роди, щото бях се наканил да се възнасям аз. То бива-бива пости, то бива кротулук-молитви, то бива камбанен звън, варени картофи, гозбен спанак, праз, лапад и глад, ама като зех застрашително да изпразвам панталонките откъм дънце и крачоли, като зех да слушам как ментето дрънчи в гърлото ми като дъжд през среднощен олук и да гледам как го фърлям на тънки Ниагари, край, казах си, събрах родата и опечалените.

Сийбалу мамата, ще се мре.

Станах, изсулих се от спалнята и като наченах едни дълбоки теманета в антрето, зех да си казвам по слипове добрутро в огледалото, акъла ми се зе. Децата изреваха аууу, кой тоз чичко, бе маме, дето ни"й дошъл на гости, а жената захвана да ме милва страстно на чуждо, да вади месала с хляб, риби и сол, да точи винце.

Мани, туй го преживях, отписах го от харддиска и го забравих, но най-накрая станах и за резил. Зеха да ми хлопат и презервативите. Като капак на всичко, понеже смъкнах и към сто грама умствено, изкарах едни джебчийски курсове и почнах да крада. Веднъж, докато тараших едно дамско чанте в автобуса, вътре ми се изхлузи часовникът, та сега съм и материално зарар. Призори почнах да си гледкам палеца на крака легнал. Сакото увисна върху бившите ми плещи като нагънато около змия очиларка сетре.

 

Край, казах си, туй воистину вече е краят.

Откъм кьошетата на къщата ми започнаха да ми се явяват бели гущери, скорпиони, мравки, над главата ми пораснаха дебели клони, върху тях увиснаха въжета един пръст. Кви въжета, бе братко, каза джипито ми, тва е финалът, делириум тременс, разбийш, и взе да пише. Въжета, брато, казвам, едни такива новички, капронови, усукани, навити от сури мангали на кангали, намазани с бял сапун въжета. Дори вратовръзката ми заприлича на клуп за бесене. Край, братя, сестри и драги сънародници, казвам ви, ще се мре. Прощавайте, дребни дечица, и ти, вярна жено, аз може млад да загина.

И туй ако е Коледа… Кво всички са ревнали Коледа, та Коледа. Ква е тая Коледа, на мен направо ми причерня от глад. Да седна, както си знам, да гушна тавата с мусаката, да си я врътна под носа, да си вдъхна, а кеф ми да духна, дъхавата парица, да бодна с виличката препеченкото в крайчеца и да почна. Ммм-мм, вкусно. Хоп – къс месценце, боц – каба-картофче, скръц – чушчица семдесет и пет коня, ха сегинка и хлебец, мац в блажното, срук (мъжете знаят защо) – биричка три гълтока, ха наздраве, е тва е. Коледа било. Великден било, не знам кви си пости били. Знам му аз реда.

Пости. Айде де. Ще му дам аз едни пости на тоя, дето 2000 лета и зими ту ми се пръква в яслите, ту се възнася при тейко си. Тъй и не ми стана ясно на това небе кой кум, кой сват, кой баща, дядо, Свети Син, сродник, внук и Свети дух. И тоя Иисус няма ли си друга работа, все иди ми-дойди ми, като един асансьор търчи нагоре-надолу, кога спи, кога яде, и все мисли за мен. И кво толкова мисли, аз душа бера от глад, а той мисли. Не стига, че му гладуваме всички и му се топим като вощеници, не стига, че му се люлеем по улиците и му гледаме яйцата в халите, ами сега и велики пости.
Ми то пости звучи като гости. И като кости. Съвсем пък на драги гости манджа с кости или без кости бива ли, питам? Ама блажното било грехота. Грехота, ама храни! Тъй де. Ясно, че е грехота, кво, да мрем ли сега? Амма ха!

И тоя Иисус се роди. И ще го вознесем.
Можем да си умием ръцете.
Амин!




Гласувай:
20



1. qbylkovcvqt - Наздраве! :)
25.12.2012 08:37
Наздраве! :)
цитирай
2. nicodima - : )
25.12.2012 08:38
Честито Рождество!
цитирай
3. hristo27 - Наздраве, ЧУДО! Весело настр...
25.12.2012 11:12
Наздраве, ЧУДО!
Весело настроение около тази пълна маса.
цитирай
4. yotovava - Нали знаеш, Валери, какво е казал Иисус,
25.12.2012 12:08
- Това, което влиза в устата, не е важно... важно е това, което излиза, защото идва от сърцето :)))))))))
цитирай
5. karambol5 - АМИН ! ХА Наздраве :)
25.12.2012 13:23
АМИН ! ХА Наздраве :)
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - Наздраве! :) Весела Коледа...
25.12.2012 13:58
qbylkovcvqt написа:
Наздраве! :)

Весела Коледа!
Чу
цитирай
7. deleted-4udovi6teto - Честито Рождество! Весела Ко...
25.12.2012 13:59
nicodima написа:
Честито Рождество!

Весела Коледа!
Чу
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Наздраве, ЧУДО! Весело настр...
25.12.2012 14:00
hristo27 написа:
Наздраве, ЧУДО!
Весело настроение около тази пълна маса.

Весела Коледа, Христо, и честит имен ден!
Чу
цитирай
9. deleted-4udovi6teto - - Това, което влиза в устата, не е ...
25.12.2012 14:00
yotovava написа:
- Това, което влиза в устата, не е важно... важно е това, което излиза, защото идва от сърцето :)))))))))

Благодаря, Валюше!
Честито Рождество Христово!
Чу
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - АМИН ! ХА Наздраве :) Наздраве, ...
25.12.2012 14:00
karambol5 написа:
АМИН ! ХА Наздраве :)

Наздраве, Карамболе!
Чу
цитирай
11. kapito - kakvo si se zaoplakval, mmm? ne s...
26.12.2012 09:23
kakvo si se zaoplakval, mmm? ne stiga che neprestanno ni dava povodi za musaka i shishcheta pyk za niakoi iza birichki, che ne si i dovolen! kak da tise ugodi, nè znam :)
цитирай
12. makont - Важното е, че му се видя краят Чу,
29.12.2012 15:13
и си жив. Това с постите си е жива демагогия. Нали в края на крайщата всички грехове се опрощават. Усмивки и весели празници!
цитирай
13. eli23 - :)))
29.12.2012 19:46
Че що постиш!Яж си скришно!Честита да е Коледата,Валери!Пълна и весела!
цитирай
14. hristo27 - Весело посрещане на Новата година, ...
31.12.2012 10:13
Весело посрещане на Новата година, ЧУДО!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9374197
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930