Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2015 07:07 - ЧЕРПАКЪТ НА МАМА
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 2254 Коментари: 9 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Не зная как черпачето на мама,
с което тя ми сипваше да ям,
изчезна нейде в къщата голяма
от гвоздея в поличката от чам.

А беше просто дървено черпаче! –
превряло и кипяло във чорби.
И мама бе готова да заплаче
като върба сред плачещи върби.

Навярно котаракът под миндера
черпачето на мама беше скрил –
така виновно гледаше ме вчера
и някак си не беше твърде мил!

А супичката, май, че днес не стана
тъй дъхава – и толкова добра,
макар че мама два-три пръста пяна
с лъжицата в паницата обра.

Дали не аз? – във някой час на скука,
прихлопнал тихо пътните врата,
черпачето съм метнал на боклука
в торбичката с ненужните неща?

И – колкото и супи да съм сърбал,
не станах от черпака по-голям.
И гледам мама – кротък и посърнал,
и за черпака много ме е срам.

Готов съм цял живот да дъвча слама,
да гълтам на парчета сух салам.
Но да виси черпачето на мама
на гвоздея в поличката от чам!




Гласувай:
20



1. ili4e - Прекрасно е! И днес не останахме ...
25.10.2015 07:17
Прекрасно е! И днес не останахме гладни, Чу!
цитирай
2. pvdaskalov - * ! *
25.10.2015 07:51
Четеш и разбираш, че творбата е написана до изящество, но въобще не можеш да разбереш на каква възраст е поетът. Сякаш е малко момченце по къси панталонки, пратено да хвърли боклука. Защото само децата знаят кое къде стои, най-вече бонбоните. Така аз ги намерих и изядох до един, като внимателно връщах твърдите станиолови обвивки, запазили формата, в прозрачната бонбониера.
Интересно, макар мама да се е изложила пред гостите, беше възхитена заедно с тях от находчивостта ми. Навярно се е надявала да преуспея с този ум. Да, мамо, с цели 236 лева пенсия съм за 37 години неуморен труд.
Поздравявам те, Маестро!
П и е р
цитирай
3. deleted-4udovi6teto - Четеш и разбираш, че творбата е н...
25.10.2015 08:23
pvdaskalov написа:
Четеш и разбираш, че творбата е написана до изящество, но въобще не можеш да разбереш на каква възраст е поетът. Сякаш е малко момченце по къси панталонки, пратено да хвърли боклука. Защото само децата знаят кое къде стои, най-вече бонбоните. Така аз ги намерих и изядох до един, като внимателно връщах твърдите станиолови обвивки, запазили формата, в прозрачната бонбониера.
Интересно, макар мама да се е изложила пред гостите, беше възхитена заедно с тях от находчивостта ми. Навярно се е надявала да преуспея с този ум. Да, мамо, с цели 236 лева пенсия съм за 37 години неуморен труд.
Поздравявам те, Маестро!
П и е р

И аз имах една такава преживелица с парче съветски шоколад, Пиер, благодаря, че ми я "върна" след толкова много години!
Чу
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - Прекрасно е! И днес не останахме ...
25.10.2015 08:24
ili4e написа:
Прекрасно е! И днес не останахме гладни, Чу!

Ще видим как ще е утре, Иличе?
Чу
цитирай
5. myryam1960 - . . . Готов съм цял живот да дъвча с...
25.10.2015 11:33
...Готов съм цял живот да дъвча слама,
да гълтам на парчета сух салам.
Но да виси черпачето на мама...
Силно, красиво послание !
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - . . . Готов съм цял живот да дъвча с...
25.10.2015 12:55
myryam1960 написа:
...Готов съм цял живот да дъвча слама,
да гълтам на парчета сух салам.
Но да виси черпачето на мама...
Силно, красиво послание !

Благодаря, Мария.
Чу
цитирай
7. deleted-4udovi6teto - Мама с нейните гозби е ненадмината в ...
26.10.2015 15:28
анонимен написа:
Мама с нейните гозби е ненадмината в кухнята.. за всеки любящ син.
Умилението ти е трогателно /"черпачето на мама"/.


Мама, да е жива и здрава!
Чу
цитирай
8. yotovava - Ех, тия майчини гозби
30.10.2015 06:33
И – колкото и супи да съм сърбал,
не станах от черпака по-голям.
И гледам мама – кротък и посърнал,
и за черпака много ме е срам.
цитирай
9. deleted-4udovi6teto - И – колкото и супи да съм сърбал, не ...
31.10.2015 11:21
yotovava написа:
И – колкото и супи да съм сърбал,
не станах от черпака по-голям.
И гледам мама – кротък и посърнал,
и за черпака много ме е срам.

Най-хубавите!
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9354763
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930