Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2015 06:48 - РЕЦЕПТАТА НА МАМА
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 6163 Коментари: 29 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Когато моят ден ми стане чер
и писне ми баирите да бия,
си паля огън – и пека пипер
връз мамината черна тенекия.

Тревата стеле прегорял килим,
малее дъх след моите калеври.
А в дворчето дъхти на чам, на дим,
на припече, на август, на септември.

И сякаш чувам маминия глас:
– Пиперът, сине, изгоря пипера! –
и уж гълчи, ала разбирам аз,
че мама мене смисляла е вчера.

И аз обръщам с черния дилаф
ту минали, ту бъдещи надежди.
И не солена пот – със пран ръкав
от себе си отривам мъки прежни.

Примъквам два коджака със дръвца
и сипвам си във юзчето ракия –
да пийна – за отвъдните слънца! –
и спомена за родната синия.

Потъна ли в небесния безмер –
и стана писар в Божията ниша,
рецептата на мама за пипер
в тефтерите на Бога ще запиша!




Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pvdaskalov - * ! *
25.07.2015 07:48
Да печеш чушки е райско занимание, да вариш лютеница - адско изтезание. И аз съм минал през тези състояния, но - признавам - и на мене мама ми е пред очите. С доволен поглед от отвъдното, че поне нещо ме е научила.
Поздрави, Валери!
И на нея, като я чуеш по телефона...
П и е р
ПС - Ако отново се успиш от Калоферския въздух, наистина ще ти писне баирите да биеш - сам и пеш - до Мъжкия манастир.
цитирай
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - Да печеш чушки е райско занимание, ...
25.07.2015 07:55
pvdaskalov написа:
Да печеш чушки е райско занимание, да вариш лютеница - адско изтезание. И аз съм минал през тези състояния, но - признавам - и на мене мама ми е пред очите. С доволен поглед от отвъдното, че поне нещо ме е научила.
Поздрави, Валери!
И на нея, като я чуеш по телефона...
П и е р
ПС - Ако отново се успиш от Калоферския въздух, наистина ще ти писне баирите да биеш - сам и пеш - до Мъжкия манастир.
цитирай

Пиер, добро утро!
Днес повече съм петимен да слушам народни песни от цяло Българско на площада в Калофер. Какво да избера - дали Бялата река, или надпяването?
Чу
цитирай
3. yotovava - Омайващо направо!
25.07.2015 08:00
Тревата стеле прегорял килим,
малее дъх след моите калеври.
А в дворчето дъхти на чам, на дим,
на припече, на август, на септември.
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - Тревата стеле прегорял килим, м...
25.07.2015 08:01
yotovava написа:
Тревата стеле прегорял килим,
малее дъх след моите калеври.
А в дворчето дъхти на чам, на дим,
на припече, на август, на септември.

Уж сме в средата на голямото лято, Валюше, но дъховете на есента вече се стелят...
Благодаря.
Чу
цитирай
5. ili4e - И на мен ми се пекат чушки, Чу!
25.07.2015 08:04
Отивам да купя пет килограма капия и почвам.
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - Отивам да купя пет килограма капия и ...
25.07.2015 08:06
ili4e написа:
Отивам да купя пет килограма капия и почвам.

Примерът заразителен, Иличе, ще дойда да ти нося кошницата от пазара! :-)))))))
Чу
цитирай
7. yotovava - Обичам ги тия дъхове, Валери,
25.07.2015 08:13
нали съм родена през есента и ми е мила и жадувана по всяко време.
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - нали съм родена през есента и ми е ...
25.07.2015 08:19
yotovava написа:
нали съм родена през есента и ми е мила и жадувана по всяко време.

И аз я чакам с нетърпение, Валюше.
Време ми е вече за благата есен.
Чу
цитирай
9. pvdaskalov - Пиер, добро утро!Днес повече ...
25.07.2015 08:20
4udovi6teto написа:

Пиер, добро утро!
Днес повече съм петимен да слушам народни песни от цяло Българско на площада в Калофер. Какво да избера - дали Бялата река, или надпяването?
Чу

Пътуването до манастира ще бъде в следобедните часове. От 14. И е равносилно на ралито "Париж-Дакар". А надпяване ще има и утре на "Паниците". Ти решаваш.
Ела си изпий млякото, че кравата чака, пък после решавай!
П и е р
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - Пиер, добро утро!Днес повече ...
25.07.2015 08:22
pvdaskalov написа:
4udovi6teto написа:

Пиер, добро утро!
Днес повече съм петимен да слушам народни песни от цяло Българско на площада в Калофер. Какво да избера - дали Бялата река, или надпяването?
Чу

Пътуването до манастира ще бъде в следобедните часове. От 14. И е равносилно на ралито "Париж-Дакар". А надпчване ще има и ътре на "Паниците". Ти решаваш.
Ела си изпий млякото, че кравата чака, пък после решавай!
П и е р

Не, Пиер, в най-голямата жега не бих могъл да тръгна, извини ме.
В 14 по обед думтежът на слънцето ми е непоносим.
Чу
цитирай
11. indiram - Добър ден, юнаци и девойки!
25.07.2015 09:56
Какъв хубав ден! - и сладки приказки!
РЕЦЕПТАТА НА МАМА? - хареса ми и на мене.
А, аз ходих да поливам пипера и фасула, че да има що да работиме на есен...
И, дръвца ще трябват... тъй, че отивам да събирам... да има достатъчно да не загасне огъня, че след есента и зима... та, докато е лято да понаправим...
Хубава рецепта ни предложи днес, Валерий!
Благодаря!

ПС: От Щаба ме командироват до града - ще бъда шофьор, :-)))
цитирай
12. favn56 - човече, благословена е майка ти с ...
25.07.2015 10:35
човече, благословена е майка ти с такъв кин
цитирай
13. deleted-4udovi6teto - Какъв хубав ден! - и сладки прика...
25.07.2015 10:47
indiram написа:
Какъв хубав ден! - и сладки приказки!
РЕЦЕПТАТА НА МАМА? - хареса ми и на мене.
А, аз ходих да поливам пипера и фасула, че да има що да работиме на есен...
И, дръвца ще трябват... тъй, че отивам да събирам... да има достатъчно да не загасне огъня, че след есента и зима... та, докато е лято да понаправим...
Хубава рецепта ни предложи днес, Валерий!
Благодаря!

ПС: От Щаба ме командироват до града - ще бъда шофьор, :-)))

Винаги е хубаво край огнището.
Лек ден из планината, Индирам!
Чу
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - човече, благословена е майка ти с ...
25.07.2015 10:48
favn56 написа:
човече, благословена е майка ти с такъв син

Да са ни живи и здрави майките, Фавне!
Ти къде се изгуби, не бях те виждал повече от месец?
Благодаря, че прочете това стихче!
Чу
цитирай
15. ili4e - Отивам да купя пет килограма капия и ...
25.07.2015 11:14
4udovi6teto написа:
ili4e написа:
Отивам да купя пет килограма капия и почвам.

Примерът заразителен, Иличе, ще дойда да ти нося кошницата от пазара! :-)))))))
Чу

Ще почерпя една ледена бира "Загорка" край огъня!
цитирай
16. deleted-4udovi6teto - Отивам да купя пет килограма капия и ...
25.07.2015 11:18
ili4e написа:
4udovi6teto написа:
ili4e написа:
Отивам да купя пет килограма капия и почвам.

Примерът заразителен, Иличе, ще дойда да ти нося кошницата от пазара! :-)))))))
Чу

Ще почерпя една ледена бира "Загорка" край огъня!

Е, това вече е хубава приказка, Иличе! :-)
Благодаря.
Чу
цитирай
17. selena1 - Bravo, 4u!
25.07.2015 11:38
Istinsko stiho kato samija jivot, Maestro!
цитирай
18. deleted-4udovi6teto - Istinsko stiho kato samija jivot, ...
25.07.2015 11:43
selena1 написа:
Istinsko stiho kato samija jivot, Maestro!

Не си падам по "измислянето", пиша своя живот.
Благодаря, Селена.
Чу
цитирай
19. indiram - Eй ме! -
25.07.2015 15:17
Рапортувам - задачката изпълнена. Следва отдих малко... с една бира...
Виждам, че тук добре си хортувате - денят си личеше от сутринта, че ще е хубав и е хубав. Благословена мама! - щом и рецепта дала и сина научила... А, уж, нямало кой да му опържи две яйца на Валерийй, а как си знае кво да прави с пипера! - Шегаджия той. :-)))
Поздрави!
цитирай
20. deleted-4udovi6teto - Рапортувам - задачката изпълнена. ...
25.07.2015 15:33
indiram написа:
Рапортувам - задачката изпълнена. Следва отдих малко... с една бира...
Виждам, че тук добре си хортувате - денят си личеше от сутринта, че ще е хубав и е хубав. Благословена мама! - щом и рецепта дала и сина научила... А, уж, нямало кой да му опържи две яйца на Валерийй, а как си знае кво да прави с пипера! - Шегаджия той. :-)))
Поздрави!

Човек придобива истинска стойност едва когато почне да се присмива сам на себе си, Индирам.
На теб не ти ли е писнало от хора, които се вземат твърде насериозно? :-))))))))
Чу
цитирай
21. nalia - *****
25.07.2015 16:10
Любимо!
..И аз обръщам с черния дилаф
ту минали, ту бъдещи надежди.
И не солена пот - със пран ръкав
от себе си отривам мъки прежни.
nalia
цитирай
22. indiram - О! ... И, питаш, Валерий...
25.07.2015 16:13
Писнало и още как! - ама какво да се прави, разни хора, разни идеали...
Тия сами не могат да се видят, а не се сещат или са скръндзи за огледало...
Имам си начин да се справям с такива сериозни - нарамям си партакешите и далече.
Но, ги има навсякъде, за съжаление... Колкото по-нечували за книга, толкова по-сериозни и амбициозни... Пример с думички, даже написани - сервитиьор, кубиатура, кръгла елипса, Подземлена комисия...
Да се смее ли човек да плаче ли? - и аз започвам да си пея и пак реплика защо пея и предположения... Да се търкаляш от смях... :-)))
Тук се заоблачи, гърми, има вятър - чакаме да завали...
Какво става с Мъжкия манастир, Бялата река и ралито Париж Дакар?
:-)))
цитирай
23. deleted-4udovi6teto - Любимо!. . И аз обръщам с черния д...
25.07.2015 16:22
nalia написа:
Любимо!
..И аз обръщам с черния дилаф
ту минали, ту бъдещи надежди.
И не солена пот - със пран ръкав
от себе си отривам мъки прежни.
nalia

Благодаря.
Чу
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - Писнало и още как! - ама какво да се ...
25.07.2015 16:23
indiram написа:
Писнало и още как! - ама какво да се прави, разни хора, разни идеали...
Тия сами не могат да се видят, а не се сещат или са скръндзи за огледало...
Имам си начин да се справям с такива сериозни - нарамям си партакешите и далече.
Но, ги има навсякъде, за съжаление... Колкото по-нечували за книга, толкова по-сериозни и амбициозни... Пример с думички, даже написани - сервитиьор, кубиатура, кръгла елипса, Подземлена комисия...
Да се смее ли човек да плаче ли? - и аз започвам да си пея и пак реплика защо пея и предположения... Да се търкаляш от смях... :-)))
Тук се заоблачи, гърми, има вятър - чакаме да завали...
Какво става с Мъжкия манастир, Бялата река и ралито Париж Дакар?
:-)))

Ралито се отложи по обективни причини.
Ще идем, когато се разхлади, жегата е непоносима.
Чу
цитирай
25. indiram - Да!
25.07.2015 17:22
Да, Валерий! Жегата е много обективна причина... Човек сам трябва да се пази, особено от жегата, а не да се прави на герой! И, от студ и мраз трябва да се пази!

Как ще изтълкуваш ти, а и групата тук, следното изречение:
- Целувам те "навсякъде"! - кавичките са така.

И, забелязах насам-натам, че някои поставят запетаята след "ЧЕ" - да не съм пропуснала някой нов урок на някой нов "професор" СуперСериозен?

Гърми, но дъжд не се появи, слънце изгря... Старите хора казват: Летен ден - голям ден! - има време по 10 пъти да вали и да спре и пак да напече!

Усмивки от мен! :-)))))))) Нека да пече, само жега да не е!

цитирай
26. deleted-4udovi6teto - Да, Валерий! Жегата е много обек...
25.07.2015 18:05
indiram написа:
Да, Валерий! Жегата е много обективна причина... Човек сам трябва да се пази, особено от жегата, а не да се прави на герой! И, от студ и мраз трябва да се пази!

Как ще изтълкуваш ти, а и групата тук, следното изречение:
- Целувам те "навсякъде"! - кавичките са така.

И, забелязах насам-натам, че някои поставят запетаята след "ЧЕ" - да не съм пропуснала някой нов урок на някой нов "професор" СуперСериозен?

Гърми, но дъжд не се появи, слънце изгря... Старите хора казват: Летен ден - голям ден! - има време по 10 пъти да вали и да спре и пак да напече!

Усмивки от мен! :-)))))))) Нека да пече, само жега да не е!


Да бъде, както са казали мъдрите старци. Помня от арабските пословици една - "Денят се ниже, годината лети!"
Не ми се тълкува писмената и устна форма на простотията.
Лека вечер!
Чу
цитирай
27. indiram - Да...
25.07.2015 18:39
И, аз съжалих, че ги споменах тук...
Уникални поговорки имат Изтока!
Благодаря за пожеланието!
Аз ще ходя на купон! - поводът е рожден ден.
И Висоцки ще почетем, че всички сме му почитатели и помним тази дата.
Лека вечер и на теб, Валерий!
:-)))
цитирай
28. deleted-4udovi6teto - И, аз съжалих, че ги споменах тук. . . ...
25.07.2015 18:54
indiram написа:
И, аз съжалих, че ги споменах тук...
Уникални поговорки имат Изтока!
Благодаря за пожеланието!
Аз ще ходя на купон! - поводът е рожден ден.
И Висоцки ще почетем, че всички сме му почитатели и помним тази дата.
Лека вечер и на теб, Валерий!
:-)))

Светла му памет на Великия Бард!
Лека вечер и за теб, Индирам!
Чу
цитирай
29. myryam1960 - Демиург на душата и духа
06.08.2015 21:27
Възхитително е:
"...И аз обръщам с черния дилаф
ту минали, ту бъдещи надежди.
И не солена пот – със пран ръкав
от себе си отривам мъки прежни..."
Пиши, пиши, пиши, Валерий, и не забравяй рецептите на мама! Те ни държат изправени в този живот! Дерзай!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9359145
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930