Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2015 07:20 - ЧЕТЕНЕ НА АРТЮР РЕМБО
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 4840 Коментари: 27 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

... тъй както котето в панера
се кротва тихо на кълбо,
а ти прелистваш – не от вчера,
край него томче на Рембо,
и стине тъпата ти пица,
не втасват снощните катми,
и – дим от твоята лулица –
животът ти се издими,
а в мозъка ти адски стършел
забива жило – и жужи,
четеш – и сякаш няма свършек
илюзията, че си жив,
защо не ти го каза мама –
мълча ти с всички мъдреци,
че бил си зрителна измама
във свят, създаден за слепци,
че някой ден и ти ще стигнеш
там, откъдето си дошъл –
във безначалната енигма
ще хлътнеш – сам и грохнал вълк,
пияни кораби блуждаят
към обетовани земи
и върху тебе – от безкрая
бездънна тишина ръми,
и мърка котето в панера –
разплело не едно кълбо...

А твоето мишле в килера
изяде томчето с Рембо.




Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pvdaskalov - * ! *
21.07.2015 08:01
Ей, юнак, ама как може да имаш такава фантазия, такъв неизчерпаем набор от картини, такъв словесен извор, бълбукащ като Тунджа сред камънаците. И понеже, знам, че ще си речеш - "Комплименти!" - още в сряда вечер ще отидем на един извор сам да си налееш вода. Той е каптиран, проверен, на метри над речния бряг, а под него Тунджа плицика водите си. Ако мъркащото коте в панера е реален образ, защо не го доведеш?! Слагаш го в джоба, дотатрузваш го и го пускаме в бараката да ошета...
Вземи си шапка, че тук Слънцето е безмилостно. Аз мога да ти дам, но на нея пише "ГЕРБ". Има и друга - с инициали NY. Аз съм с една издънена сламена шапка. През дупките й се вдига пара, когато е на главата ми, като от гърлото на чайник.
П и е р
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - Ей, юнак, ама как може да имаш такава ...
21.07.2015 08:11
pvdaskalov написа:
Ей, юнак, ама как може да имаш такава фантазия, такъв неизчерпаем набор от картини, такъв словесен извор, бълбукащ като Тунджа сред камънаците. И понеже, знам, че ще си речеш - "Комплименти!" - още в сряда вечер ще отидем на един извор сам да си налееш вода. Той е каптиран, проверен, на метри над речния бряг, а под него Тунджа плицика водите си. Ако мъркащото коте в панера е реален образ, защо не го доведеш?! Слагаш го в джоба, дотатрузваш го и го пускаме в бараката да ошета...
Вземи си шапка, че тук Слънцето е безмилостно. Аз мога да ти дам, но на нея пише "ГЕРБ". Има и друга - с инициали NY. Аз съм с една издънена сламена шапка. През дупките й се вдига пара, когато е на главата ми, като от гърлото на чайник.
П и е р

Не нося шапки, Пиер, освен в дълбоката зима. Ти по-добре вържи една крава край изворите на Тунджа, че да я издоим в сряда вечерта! :-))))))))))))
Инак в четвъртък сутринта, ако нямам мляко, просто няма да се събудя.
Благодаря.
Чу
цитирай
3. pvdaskalov - Не нося шапки, Пиер, освен в дъ...
21.07.2015 08:25
4udovi6teto написа:
[quote=pvdaskalov]
Не нося шапки, Пиер, освен в дълбоката зима. Ти по-добре вържи една крава край изворите на Тунджа, че да я издоим в сряда вечерта! :-))))))))))))
Инак в четвъртък сутринта, ако нямам мляко, просто няма да се събудя.
Благодаря.
Чу

Край Тунджа? Не, но в хладилника ще заврем една издоена. Ще я пазят един буркан пчели.
А сега да видиш какво намерих от твоя поет. На руски. Не зная дали Кадийски го е превеждал...

Первый вечер

Она была полураздета,
И со двора нескромный вяз
В окно стучался без ответа
Вблизи от нас, вблизи от нас.

На стул высокий сев небрежно,
Она сплетала пальцы рук,
И легкий трепет ножки нежной
Я видел вдруг, я видел вдруг.

И видел, как шальной и зыбкий
Луч кружит, кружит мотыльком
В ее глазах, в ее улыбке,
На грудь садится к ней тайком.

Тут на ее лодыжке тонкой
Я поцелуй запечатлел,
В ответ мне рассмеялась звонко,
И смех был резок и несмел.

Пугливо ноги под рубашку
Укрылись: "Как это назвать?"
И словно за свою промашку
Хотела смехом наказать.

Припас другую я уловку!
Губами чуть коснулся глаз;
Назад откинула головку:
"Так, сударь, лучше... Но сейчас

Тебе сказать мне что-то надо..."
Я в грудь ее поцеловал,
И тихий смех мне был наградой,
Добра мне этот смех желал...

Она была полураздета,
И со двора нескромный вяз
В окно стучался без ответа
Вблизи от нас, вблизи от нас.

1870
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - Не нося шапки, Пиер, освен в дъ...
21.07.2015 08:34
pvdaskalov написа:
[quote=4udovi6teto][quote=pvdaskalov]
Не нося шапки, Пиер, освен в дълбоката зима. Ти по-добре вържи една крава край изворите на Тунджа, че да я издоим в сряда вечерта! :-))))))))))))
Инак в четвъртък сутринта, ако нямам мляко, просто няма да се събудя.
Благодаря.
Чу

Край Тунджа? Не, но в хладилника ще заврем една издоена. Ще я пазят един буркан пчели.
А сега да видиш какво намерих от твоя поет. На руски. Не зная дали Кадийски го е превеждал...

Гениално!
Чу
цитирай
5. zemela - Да ти имам въображението, Капит...
21.07.2015 09:12
Да ти имам въображението, Капитане! Поздрави!
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - Да ти имам въображението, Капит...
21.07.2015 09:17
zemela написа:
Да ти имам въображението, Капитане! Поздрави!

Че какво му е, Земела, просто записвам туй, което живея.
Чу
цитирай
7. nalia - *****
21.07.2015 09:56
Записал си пак и движенията на въздуха, Чу! Помагаш ми да се държа за него като врабчетата на Радичков :-), едно Чурулииик и за Инд, ако позволиш, и съвет към нея: искай палатката ти да е на Офицерския плаж (по-далеч е от пристанището).
Бъдете ми живи и здрави всички
nalia
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Записал си пак и движенията на въ...
21.07.2015 10:03
nalia написа:
Записал си пак и движенията на въздуха, Чу! Помагаш ми да се държа за него като врабчетата на Радичков :-), едно Чурулииик и за Инд, ако позволиш, и съвет към нея: искай палатката ти да е на Офицерския плаж (по-далеч е от пристанището).
Бъдете ми живи и здрави всички
nalia

В моето детство палатките на рибарите бяха край вълнолома, Налия, там теглеха големите есенни грибове с паламуди и скумрии, сега вече ни грибове, ни палатки, ни скумрии, а кво да говорим за истински рибари?
Там им е мястото, на Южния плаж. На Офицерския всичко е дадено под аренда, дори и въздуха, който дишаме.
Чу
цитирай
9. indiram - Здравейте!
21.07.2015 10:33
... Морска треска без малко да ме хване от люшкането на "Пияният кораб" на път към някакви архипелази... дьо Рембо (а не Рамбо или Рейнбоу или Рембранд) - трябваше да видя кой е Артюр Рембо.
... Един ли само стършъл? - бръмчи като за два... "Фарс или никога вече самота!" - забиват жила и няма свършек... - Простете на тези бръмчила, моля!...

Истинско е!
Приятен ден!
цитирай
10. indiram - Я! ...
21.07.2015 10:50
Каква съм ??? Инд-риба-птица... Благодаря за съвета, Налия-врабчето!
Нямам представа кой плаж каква има слава... Южния звучи добре, стига да няма разтечен мазут, че е вреден за здравето ми... Иначе, ще драпна връз скалите и няма и пръстче да топна в мазутена водица...
Усмивки за всички пичове и чаролички, :-)))
цитирай
11. deleted-4udovi6teto - Много ти е кротко котето. . . Моето го ...
21.07.2015 11:47
ganini написа:
Много ти е кротко котето...
Моето го заварих да дрънка на една цигулка, сложена на масата. Бутнах го на пода, защото бе одраскало лака, а то се заотърква около краката ми. Как да не му простиш?!
Поздрави!
Г Г

Вселената ни гледа през котешките зеници, Маестро, вторачва се дълбоко в нас.
Ще простиш, разбира се, къде ще ходиш?
Чу
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - . . . Морска треска без малко да ме ...
21.07.2015 11:48
indiram написа:
... Морска треска без малко да ме хване от люшкането на "Пияният кораб" на път към някакви архипелази... дьо Рембо (а не Рамбо или Рейнбоу или Рембранд) - трябваше да видя кой е Артюр Рембо.
... Един ли само стършъл? - бръмчи като за два... "Фарс или никога вече самота!" - забиват жила и няма свършек... - Простете на тези бръмчила, моля!...

Истинско е!
Приятен ден!

Разбира се, че е истинско, Индирам.
Аз не си измислям живота.
Благодаря.
Чу
цитирай
13. deleted-4udovi6teto - Каква съм ??? Инд-риба-птица. . . ...
21.07.2015 11:49
indiram написа:
Каква съм ??? Инд-риба-птица... Благодаря за съвета, Налия-врабчето!
Нямам представа кой плаж каква има слава... Южния звучи добре, стига да няма разтечен мазут, че е вреден за здравето ми... Иначе, ще драпна връз скалите и няма и пръстче да топна в мазутена водица...
Усмивки за всички пичове и чаролички, :-)))

Дори петънце от мазут няма това лято в морето, Индирам.
Ще видиш, като дойдеш.
Чу
цитирай
14. indiram - Само да си поема глътка въздух, че...
21.07.2015 13:18
... нареждане от Щаба - днес си наряд, артелчик... и, тичах да разнасям баките с храна и вода...
Забравих да питам Налия-врабчето, няма ли да долети и тя на плаж, пък и за кураж или ще гледка... от "Далечини далечни"? :-)))
А, ти, Земела? Не ни баламосвай... На Чу въображението, няма как да имаш, но на 100% процента, да, съм сигурна, че си имаш свое собствено въображение. А и не казваш нищо за палатковия лагер и плажовете на Варна..
Не се съмнявам, че е истинско, Чу! ... Хубаво, че няма мазут - хрилете и крилцата ми ще си останат чисти, да се гмуркам и да се рея...
От сутринта в главата ми се лее песента "Не се сърди, матиа му" на Даларас. Всеки ден е различно, но днес е тази... И, все едно, че съм на концерт..
Мисля да дойда и да видя и панаира на книгата и вълноломите и рибарите...
цитирай
15. deleted-4udovi6teto - . . . нареждане от Щаба - днес си на...
21.07.2015 14:56
indiram написа:
... нареждане от Щаба - днес си наряд, артелчик... и, тичах да разнасям баките с храна и вода...
Забравих да питам Налия-врабчето, няма ли да долети и тя на плаж, пък и за кураж или ще гледка... от "Далечини далечни"? :-)))
А, ти, Земела? Не ни баламосвай... На Чу въображението, няма как да имаш, но на 100% процента, да, съм сигурна, че си имаш свое собствено въображение. А и не казваш нищо за палатковия лагер и плажовете на Варна..
Не се съмнявам, че е истинско, Чу! ... Хубаво, че няма мазут - хрилете и крилцата ми ще си останат чисти, да се гмуркам и да се рея...
От сутринта в главата ми се лее песента "Не се сърди, матиа му" на Даларас. Всеки ден е различно, но днес е тази... И, все едно, че съм на концерт..
Мисля да дойда и да видя и панаира на книгата и вълноломите и рибарите...


Като стигнеш Седмата пейка в Шишковата градинка на Варна, тогава ще повярвам на очите си!
Ще чакам там.
Чу
цитирай
16. nalia - *****
21.07.2015 15:08
Ей, Инд, мерси за препратката към Едит Пиаф, Не, не съжелявам за нищо. Не ми дреме или Дреме ми (как да обясниш на чужденец, че е едно и също?) Шансон, Рембо и артистичното:
и- дим от твоята лулица -
животът ти се издими,..
А с него и светът ми, Чу. Навръщане от гимназията на Почивка слизахме на Офицерския плаж да пишем домашни, все накой бъдещ капитан далечно плаване помагаше с математиката. Двете лентички на фуражката му ми приличаха на лястовича опашка :-)
Може в Калофер и твоята младост да се повтори :-)))))
nalia
цитирай
17. indiram - О-хо!
21.07.2015 15:56
Благодаря за поканата, Чу! Нямам представа къде е тази градинка, но от баба знам, че с питане и до Цариград се стига... И, се сещам за едно стихотворение: "Жди меня...(ами на "ти" е написано, "что делаь?")... Тьй только жди!"... Седмата пейка, значи... Един ли е входа, или и трябва да питам и за номерата?

Налийка, не съм те пращала при Едит Пиаф, но влезе като гост на днешния ми концерт - "Но, риен дьо риен, Но, жьо не регре дьо риен..." - Чудих се защо сънувах френска думичка, пък то защо било...Мерси, че ми я припомни. И, ме подсети за онази спирка "Почивка" на градския транспорт, и по една уличка надолу отляво беше лагера и онази порта, а по-надолу под скалите малък плаж - беше преди 30-31 години... Сега какво ли е? И ти ли си от Варна, Налия? Ей, че се отнесохме...ние жените...забравихме за тенджерите.
:-)))))))))))))
цитирай
18. nalia - *****
21.07.2015 16:43
Отнесохме се, я! Не казвам преди колко години, че си останах зле с математиката. Пихме по кафе, домакинът си отиде, а ние ще вземем да забравим и да речем, че не ни е почерпил. Наречеш ли ме "врабчето", без да искаш ще ме пратиш пак при Едит Пиаф :-).
nalia
цитирай
19. deleted-4udovi6teto - Ей, Инд, мерси за препратката към ...
21.07.2015 19:44
nalia написа:
Ей, Инд, мерси за препратката към Едит Пиаф, Не, не съжелявам за нищо. Не ми дреме или Дреме ми (как да обясниш на чужденец, че е едно и също?) Шансон, Рембо и артистичното:
и- дим от твоята лулица -
животът ти се издими,..
А с него и светът ми, Чу. Навръщане от гимназията на Почивка слизахме на Офицерския плаж да пишем домашни, все накой бъдещ капитан далечно плаване помагаше с математиката. Двете лентички на фуражката му ми приличаха на лястовича опашка :-)
Може в Калофер и твоята младост да се повтори :-)))))
nalia

Неповторимото рядко се завръща. Утехата ни е, че трайно се "заживява" във всекиго от нас.
Благодаря, Налия.
Чу
цитирай
20. deleted-4udovi6teto - Благодаря за поканата, Чу! Нямам ...
21.07.2015 19:45
indiram написа:
Благодаря за поканата, Чу! Нямам представа къде е тази градинка, но от баба знам, че с питане и до Цариград се стига... И, се сещам за едно стихотворение: "Жди меня...(ами на "ти" е написано, "что делаь?")... Тьй только жди!"... Седмата пейка, значи... Един ли е входа, или и трябва да питам и за номерата?

Налийка, не съм те пращала при Едит Пиаф, но влезе като гост на днешния ми концерт - "Но, риен дьо риен, Но, жьо не регре дьо риен..." - Чудих се защо сънувах френска думичка, пък то защо било...Мерси, че ми я припомни. И, ме подсети за онази спирка "Почивка" на градския транспорт, и по една уличка надолу отляво беше лагера и онази порта, а по-надолу под скалите малък плаж - беше преди 30-31 години... Сега какво ли е? И ти ли си от Варна, Налия? Ей, че се отнесохме...ние жените...забравихме за тенджерите.
:-)))))))))))))

Приказвате си сладко-сладко, а на мен няма кой едни яйца на очи да ми извърти на тигана, нали? :-)))))))
Чу
цитирай
21. deleted-4udovi6teto - Отнесохме се, я! Не казвам преди ...
21.07.2015 19:46
nalia написа:
Отнесохме се, я! Не казвам преди колко години, че си останах зле с математиката. Пихме по кафе, домакинът си отиде, а ние ще вземем да забравим и да речем, че не ни е почерпил. Наречеш ли ме "врабчето", без да искаш ще ме пратиш пак при Едит Пиаф :-).
nalia

Незабравимата Пиаф!
Благодаря.
Чу
цитирай
22. indiram - Бо-бо-бо...
21.07.2015 20:13
Налия, ти си го "просиш" - какво друго да ти кажа, освен Заповядай, пак, Врабче!

Виновати, Чу, съжалявам... Ще внимаваме от днес нататък...
С това днешно ЧЕТЕНЕ НА АРТЮР РЕМБО се увлякохме... и, и, и май няма нужда от оправдания, нали? :-)))
цитирай
23. deleted-4udovi6teto - Налия, ти си го "просиш" ...
21.07.2015 20:16
indiram написа:
Налия, ти си го "просиш" - какво друго да ти кажа, освен Заповядай, пак, Врабче!

Виновати, Чу, съжалявам... Ще внимаваме от днес нататък...
С това днешно ЧЕТЕНЕ НА АРТЮР РЕМБО се увлякохме... и, и, и май няма нужда от оправдания, нали? :-)))

Нищо лошо.
Чу
цитирай
24. indiram - ?-...
21.07.2015 22:22
Ако можех да имитирам чайките... но не мога... а и те са едни палави палави... веднъж се правих на детектив-орнитолог и ги наблюдавах нощес та до сутринта ... мили съществата... Лятото за всички е лято!
Значи, няма престъпление, няма наказание... Логично! Няма лошо.
Тук, в гората, стана много тихо... и пилетата от рисунките ми не говорят, мълчат... Други са по купони... Дали да кажа лека нощ... След малко...
С този Рембо, днес ми запелтечи езика - отиваше на ребро... Какво ребро? - викам си? Рембо, а не ребро... Но го запомних Рембо... Отивам да нарисувам нещо...
За всеки случай, от мен... Лека нощ! :-)))
цитирай
25. deleted-4udovi6teto - Ако можех да имитирам чайките. . . но ...
21.07.2015 22:28
indiram написа:
Ако можех да имитирам чайките... но не мога... а и те са едни палави палави... веднъж се правих на детектив-орнитолог и ги наблюдавах нощес та до сутринта ... мили съществата... Лятото за всички е лято!
Значи, няма престъпление, няма наказание... Логично! Няма лошо.
Тук, в гората, стана много тихо... и пилетата от рисунките ми не говорят, мълчат... Други са по купони... Дали да кажа лека нощ... След малко...
С този Рембо, днес ми запелтечи езика - отиваше на ребро... Какво ребро? - викам си? Рембо, а не ребро... Но го запомних Рембо... Отивам да нарисувам нещо...
За всеки случай, от мен... Лека нощ! :-)))

Лека нощ, Индирам!
До утре!
Чу
цитирай
26. yotovava - а в мозъка ти адски стършел забива ...
22.07.2015 06:54
а в мозъка ти адски стършел
забива жило – и жужи,
четеш – и сякаш няма свършек
илюзията, че си жив,
цитирай
27. deleted-4udovi6teto - а в мозъка ти адски стършел забива ...
22.07.2015 06:55
yotovava написа:
а в мозъка ти адски стършел
забива жило – и жужи,
четеш – и сякаш няма свършек
илюзията, че си жив,

Мдаа... няма край, Валюше!
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9355407
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930