Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2015 06:54 - МОЯТА МОМЧЕШКА ТРОТИНЕТКА
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 2902 Коментари: 7 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Понеже цял живот живях на чисто
със минало и бъдеще и днес,
и аз метлата яхнах отривисто! –
което ще рече – с трениран жест.

Щом заблестя под мене теракотът,
реших да сторя нещичко и за
онази – непоглеждана в живота
цял век от мен – неугледна маза.

И – ей ме, на! – щом щракна катинара,
и през дъха на гнилоч и панел
съзрях се пак – момче на тротоара! –
постигнало заветната си цел.

А паяците в древната си плетка 
заплели бяха детството ми... Ах! –
видях момчешката си тротинетка,
с която по алеите летях.

Поседнах на сандъка на баща ми,
една лула тютюнец изкадих.
И детството – след сто лета измами –
влетя на тротинетка в моя стих.

Не знам коя поредна петилетка
не бях разчиствал своята маза.
Над моята момчешка тротинетка
пророних просто глупава сълза.





Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - то е защото си го запазил на скрито в ...
20.04.2015 07:40
то е защото си го запазил на скрито в сърцето си...
блазе всекиму, който е успял
цитирай
2. ili4e - ще дадеш ли едно кръгче с тротине...
20.04.2015 07:43
ще дадеш ли едно кръгче с тротинетката, Чу?
цитирай
3. deleted-4udovi6teto - то е защото си го запазил на скрито в ...
20.04.2015 07:49
yotovava написа:
то е защото си го запазил на скрито в сърцето си...
блазе всекиму, който е успял

Ако успееш да запазиш детето в себето си, Валюше, се живее някак си по-чисто и светло.
Благодаря.
Чу
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - Тютюнецът в лулата ти, Чу, е като ...
20.04.2015 08:01
анонимен написа:
Тютюнецът в лулата ти, Чу, е като тамян в кандилце - гони злите духове!
Вече няма да ме е страх да слизам в мазата (:-))))
Добра седмица
nalia

Басма тютюнец е, Налия, ще ти натъпча в лулицата три щипки, да си кусаш! :-)))
Чу
цитирай
5. deleted-4udovi6teto - ще дадеш ли едно кръгче с тротине...
20.04.2015 08:02
ili4e написа:
ще дадеш ли едно кръгче с тротинетката, Чу?

На теб ще ти дам да обиколиш цялата Морска градина на Варна, Иличе! :-)))
Чу
цитирай
6. pvdaskalov - * ! *
20.04.2015 12:20
Едно време в Пловдив си правехме кънки от налъми с тел отдолу и ски от дъски на бъчва, но не ни е дошло на акъла да си измайторим тротинетка. Поразучих малко историята й.
"Early scooters
Primitive scooters have been hand-made in industrial urban areas for at least 100 years."
Изненадва ме правописът. Винаги съм наричал това превозно средство ТРОТОнетка - от тротоар.
Понеже не съм имал такова чудо, разчувства ме спареният въздух на мазата с паяците по ъглите.
Дерзай, Поете. Покрай теб и ние сме щастливи!
П и е р
цитирай
7. deleted-4udovi6teto - Едно време в Пловдив си правехме ...
20.04.2015 14:16
pvdaskalov написа:
Едно време в Пловдив си правехме кънки от налъми с тел отдолу и ски от дъски на бъчва, но не ни е дошло на акъла да си измайторим тротинетка. Поразучих малко историята й.
"Early scooters
Primitive scooters have been hand-made in industrial urban areas for at least 100 years."
Изненадва ме правописът. Винаги съм наричал това превозно средство ТРОТОнетка - от тротоар.
Понеже не съм имал такова чудо, разчувства ме спареният въздух на мазата с паяците по ъглите.
Дерзай, Поете. Покрай теб и ние сме щастливи!
П и е р

Да, Пиер, правописът и според мен изисква да се напише "тротонетка", но не знам защо е прието това "тротинетка".
Благодаря.
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9363664
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930