Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2015 07:02 - АВТОПОРТРЕТ ЗА ИЗГАРЯНЕ
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 3492 Коментари: 14 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Един живот живеем – при това
не го живеем точно както трябва.
Но на дръвник не преклоних глава.
И не оголих тежък врат под брадва.

Не гънах чупки в кръста – не склоних
да стана властник, редом с овластени.
Покланях се единствено на стих.
И само в храм заставах на колене.

Не се родих – резервният играч.
Не бях кибик на масата с белота.
Въртях километражи всеки мач
и хвърлях яко зара във живота.

Не се пестих – и не спестих пари.
Не бях богат – по-беден и от просяк,
аз вино пих с мъжаги канари
и кръста си под бичовете носех.

И се качих на истинския връх,
на който само Господ се е качвал –
бях мисъл в песен – пях ви я до дъх –
сълза и смях – бях жертва, не палача.

Загърбих честно своя двайсти век.
С лула тютюн, праханец и огниво
бях всъщност най-щастливият човек,
защото миг живях, но бе красиво.

Над книга, над Жена – и над дете
единствено душицата си свеждах.
И всеки, който може да чете,
съзираше в очите ми надежда.

Светът край мен се правеше на глух.
Светът край мен миришеше на мухъл.
Но – силици събрах – и сетен дух! –
и пеех аз – и глухите ме чуха.

Какво спечелих? Слава? И злата?
И покрив нямах – вятър го отнесе.
Когато си отида от света,
на моя гроб изпейте тази песен.



Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - Над книга, над Жена – и над дете ...
16.01.2015 07:48
Над книга, над Жена – и над дете
единствено душицата си свеждах.

Мноооого обичам това двустишие.
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - Над книга, над Жена – и над дете ...
16.01.2015 07:49
yotovava написа:
Над книга, над Жена – и над дете
единствено душицата си свеждах.

Мноооого обичам това двустишие.

И аз.
Чу
цитирай
3. zemela - Благодаря за удоволствието, Ка...
16.01.2015 08:40
Благодаря за удоволствието, Капитане!
цитирай
4. ili4e - И аз.
16.01.2015 08:46
И аз.
цитирай
5. favn56 - С богато стихотворение ме гощаваш ...
16.01.2015 08:48
С богато стихотворение ме гощаваш рано сутрин, Кептън.

Ей този куплет ми лега най на сърце

Не гънах чупки в кръста – не склоних
да стана властник, редом с овластени.
Покланях се единствено на стих.
И само в храм заставах на колене.
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - Благодаря за удоволствието, Ка...
16.01.2015 08:56
zemela написа:
Благодаря за удоволствието, Капитане!

Благодаря за прочита, zemela!
Чу
цитирай
7. deleted-4udovi6teto - И аз. 777х!!! Чу
16.01.2015 08:56
ili4e написа:
И аз.

777х!!!
Чу
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - С богато стихотворение ме гощаваш ...
16.01.2015 08:57
favn56 написа:
С богато стихотворение ме гощаваш рано сутрин, Кептън.

Ей този куплет ми лега най на сърце

Не гънах чупки в кръста – не склоних
да стана властник, редом с овластени.
Покланях се единствено на стих.
И само в храм заставах на колене.

Пак ела, Фавне, винаги си добре дошъл!
Чу
цитирай
9. pvdaskalov - * ! *
16.01.2015 08:58
Рано, рано ме накара и аз под лупа да се погледна. Ето и резултатите:
" на дръвник не преклоних глава" - аз пък в живота си ПРЕД дръвник не преклоних глава, т.е. никой ДРЪВНИК не може да се похвали, че ме е принудил да го сторя...
"Не гънах чупки в кръста" - и аз така, но не зная как някои са тълкували добротата и търпението ми...
"хвърлях яко зара във живота" - виж, това не смеех (Баща ми беше шивач по професия и от него знаех, че трябва седем пъти да меря преди да срежа.)...
И аз "се качих на истинския връх", но сред научни работници, за които математиката е страшилище, не успях да го докажа, т.е.
"Светът край мен се правеше на глух."

Аз не мога, Чу, да си пожелая поетичния завършек на твоето прекрасно произведение-изповед. Иска ми се (когато му дойде времето) да се анихилирам някакси и си отида неусетно.

Поздрави!

П и е р
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - Рано, рано ме накара и аз под лупа да ...
16.01.2015 09:13
pvdaskalov написа:
Рано, рано ме накара и аз под лупа да се погледна. Ето и резултатите:
" на дръвник не преклоних глава" - аз пък в живота си ПРЕД дръвник не преклоних глава, т.е. никой ДРЪВНИК не може да се похвали, че ме е принудил да го сторя...
"Не гънах чупки в кръста" - и аз така, но не зная как някои са тълкували добротата и търпението ми...
"хвърлях яко зара във живота" - виж, това не смеех (Баща ми беше шивач по професия и от него знаех, че трябва седем пъти да меря преди да срежа.)...
И аз "се качих на истинския връх", но сред научни работници, за които математиката е страшилище, не успях да го докажа, т.е.
"Светът край мен се правеше на глух."

Аз не мога, Чу, да си пожелая поетичния завършек на твоето прекрасно произведение-изповед. Иска ми се (когато му дойде времето) да се анихилирам някакси и си отида неусетно.

Поздрави!

П и е р

Прекрасен читател на поезия си, Пиер, благодаря за дълбокия прочит!
Чу
цитирай
11. slaveya66 - За най-щастливия човек - адмира...
16.01.2015 16:12
За най-щастливия човек - адмирации!
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - За най-щастливия човек - адмира...
16.01.2015 16:58
slaveya66 написа:
За най-щастливия човек - адмирации!

Благодаря, Славея!
Чу
цитирай
13. selena1 - Njamam dumi.
16.01.2015 17:33
Ti prosto si 4udovi6te.
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - Ti prosto si 4udovi6te. Има и добри ...
16.01.2015 17:58
selena1 написа:
Ti prosto si 4udovi6te.

Има и добри Чудовища! :-)))
Благодаря.
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9346332
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031