Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2011 09:00 - АРХАНГЕЛОВА ЗАДУШНИЦА
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 25006 Коментари: 65 Гласове:
42


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

И понеже със Бог се разбрахме да бъде добър,

и когато умра, да ме пуща от време на време,

си поисках да бъда въздишка на пролетен кърт,

да съм котка, която помръдва с мустаци и дреме.

 

Да нагледам имот, да си видя и челяд и род.

Ако имам късмет, и кесийка с тютюнец да купя.

Ако, Боже, решиш младенци да даряваш с живот,

да не бъде за толкова кратко и толкова глупаво.

 

И помолих се Бог да ме връща на белия свят,

за да видя какво са направили с моето лозе.

И дали синовете ми бащиния сиротна делят

с крамоли и ножове, и се псуват с размътени мозъци.

 

Да съм бързият дъжд по лицето на мойта жена

или пъстрото цвете, което полива на пруста.

И съседа, с когото живяхме стена до стена,

ако, Господи, можеш, понякога с мене го пускай!

 

И понеже със Бог се разбрахме да бъде добър,

щом ми дойде денят – да ми вземе очите обърнати,

ще си тръгна с надежда, защото отвъд няма смърт!

А добрият човек и на белия свят е безсмъртен.





Гласувай:
45



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - Валери,
05.11.2011 09:10
ГОЛЯМ СИ!

Валя
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - ГОЛЯМ СИ! Валя Благодаря, ...
05.11.2011 09:13
yotovava написа:
ГОЛЯМ СИ!

Валя

Благодаря, Валя.
Чу
цитирай
3. анонимен - Да си
05.11.2011 09:14
спомним за по-живите от нас....
цитирай
4. sande - Поздрави, Поете Валери Станков!
05.11.2011 09:15
И понеже със Бог се разбрахме да бъде добър,

щом ми дойде денят – да ми вземе очите обърнати,

ще си тръгна с надежда, защото отвъд няма смърт!

А добрият човек и на белия свят е безсмъртен.

Нагоре

***

Стихотворението е класика. Нямам думи.
цитирай
5. deleted-4udovi6teto - спомним за по-живите от нас. . . . Ако ...
05.11.2011 09:16
angpiskova написа:
спомним за по-живите от нас....

Ако и днес не го сторим, значи всуе тъпчем грешната земя, Ангелина.
Благодаря, че прочете!
Чу
цитирай
6. yotovava - И забравих
05.11.2011 09:18
БОЖЕСТВЕН СИ!
цитирай
7. deleted-4udovi6teto - И понеже със Бог се разбрахме да бъде ...
05.11.2011 09:26
sande написа:
И понеже със Бог се разбрахме да бъде добър,

щом ми дойде денят – да ми вземе очите обърнати,

ще си тръгна с надежда, защото отвъд няма смърт!

А добрият човек и на белия свят е безсмъртен.

Нагоре

***

Стихотворението е класика. Нямам думи.

Привет, Санде! Събери момчетата в "библиотеката" на Пастух и поръчай един ред стихосбирки всекиму!
Наздраве! :-)))
Чу
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - БОЖЕСТВЕН СИ! Хм. . . добре звучи! ...
05.11.2011 09:27
yotovava написа:
БОЖЕСТВЕН СИ!

Хм... добре звучи! :-))))))))))))
Чу
цитирай
9. selena1 - Истински бисер!
05.11.2011 09:29
Поезийозавърът Чу! :-))))))))))))
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - Поезийозавърът Чу! :-))))))))...
05.11.2011 09:30
[quote=selena1]Поезийозавърът Чу! :-))))))))))))[/quote
Благодаря.
Чу

цитирай
11. barona40 - Благословен да си, Поете,
05.11.2011 09:35
велик стих!
Наистина си голям. Ив
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - велик стих! Наистина си голям. ...
05.11.2011 09:36
barona40 написа:
велик стих!
Наистина си голям. Ив

Благодаря, Поете!
Чу
цитирай
13. ili4e - Поздравления, Чу!
05.11.2011 09:40
Класика в жанра!
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - Класика в жанра! Уча се от старите ...
05.11.2011 09:42
ili4e написа:
Класика в жанра!

Уча се от старите Майстори.
Благодаря.
Чу
цитирай
15. homeopatie - Стихът ви е много хубав,
05.11.2011 09:45
рядко влизам в блога, но се радвам, че го направих днес.
цитирай
16. deleted-4udovi6teto - рядко влизам в блога, но се радвам, ...
05.11.2011 09:46
homeopatie написа:
рядко влизам в блога, но се радвам, че го направих днес.

Благодаря.
Пак ела, чедо!
Чу
цитирай
17. tsenn - не е зле да си го пожелае човек, на този ден...
05.11.2011 09:48
напомня ми едно-две стихотворения на Борис Христов.
цитирай
18. deleted-4udovi6teto - напомня ми едно-две стихотворения ...
05.11.2011 09:56
tsenn написа:
напомня ми едно-две стихотворения на Борис Христов.

Благодаря за прочита, tsenn!
Чу
цитирай
19. veshter - Поздрави, Сенсей!
05.11.2011 10:48
Както винаги си страхотен. Бъди жив и здрав - кефиш:)
цитирай
20. zabavnata - Много точно казано!
05.11.2011 10:58
"ще си тръгна с надежда, защото отвъд няма смърт!

А добрият човек и на белия свят е безсмъртен."

Тази поезия може само да се чете. Не сме пораснали до толкова, че да я коментираме. Поздрави, поете!:)
цитирай
21. abanos - Много....
05.11.2011 11:33
...красиво!Дай боже!
цитирай
22. drd - Силно стихотворение!
05.11.2011 12:02
Мир на душите на тия дето не са вече сред нас и на тия които са В нас.
Чу,много се извинявам,ако прозвучи несериозно,но фиксирах една фраза дето ме накара да се усмихна и да си кажа :"Знаеш какво да искаш поете":))))
...............................
да съм котка, която помръдва с мустаци и дреме.
...............................
П.С.... у дома много хора искат да са на мястото на котката :))))
цитирай
23. deleted-4udovi6teto - Както винаги си страхотен. Бъди жив ...
05.11.2011 12:18
veshter написа:
Както винаги си страхотен. Бъди жив и здрав - кефиш:)

Благодаря!
Чу
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - "ще си тръгна с надежда, за...
05.11.2011 12:18
zabavnata написа:
"ще си тръгна с надежда, защото отвъд няма смърт!

А добрият човек и на белия свят е безсмъртен."

Тази поезия може само да се чете. Не сме пораснали до толкова, че да я коментираме. Поздрави, поете!:)

Благодаря, че прочете с душица!
Чу
цитирай
25. deleted-4udovi6teto - . . . красиво!Дай боже! Амин! ...
05.11.2011 12:19
abanos написа:
...красиво!Дай боже!

Амин!
Чу
цитирай
26. deleted-4udovi6teto - Мир на душите на тия дето не са вече ...
05.11.2011 12:20
drd написа:
Мир на душите на тия дето не са вече сред нас и на тия които са В нас.
Чу,много се извинявам,ако прозвучи несериозно,но фиксирах една фраза дето ме накара да се усмихна и да си кажа :"Знаеш какво да искаш поете":))))
...............................
да съм котка, която помръдва с мустаци и дреме.
...............................
П.С.... у дома много хора искат да са на мястото на котката :))))

Стар котарак е Чу, вям е какво да си поще от Ицето! :-)))
Чу
цитирай
27. zabunova - Много е хубаво!:)
05.11.2011 13:05
Много е хубаво!:)
цитирай
28. deleted-4udovi6teto - Много е хубаво!:) Знам. Благо...
05.11.2011 13:06
zabunova написа:
Много е хубаво!:)

Знам.
Благодаря.
Чу
цитирай
29. анонимен - ще си позволя да добавя
05.11.2011 15:44
нещо от себе си така, както го чувствам дълбоко в сърцето си в памет на сина ми, когото загубих преди 6 месеца
И нека болката огромна
затихне... замълчи за миг,
животът нейде пак го има,
истина е ... не е мит.
цитирай
30. deleted-4udovi6teto - нещо от себе си така, както го чув...
05.11.2011 15:52
анонимен написа:
нещо от себе си така, както го чувствам дълбоко в сърцето си в памет на сина ми, когото загубих преди 6 месеца
И нека болката огромна
затихне... замълчи за миг,
животът нейде пак го има,
истина е ... не е мит.

Дано го има и там, Човеко.
Моите искрени съболезнования за момчето...
Благодаря.
Чу
цитирай
31. vladun - Хареса ми твоето стихотворение, ...
05.11.2011 16:05
Хареса ми твоето стихотворение, Валери - макар и да се е получило дублиране на заглавията ни, погледите ни върху темата са различни. Виж сам:
http://vladun.blog.bg/poezia/2011/11/02/arhangelova-zadushnica.845830
цитирай
32. анонимен - Прекрасно е! Извинявам се, че
05.11.2011 16:05
пропуснах да благораря в коментара си. Толкова дълбоко ме развълнува, та ме провокира на мига да напиша нещо от себе си.
От мен пожелания най-вече за здраве и усмивки и още много хубави творения!
цитирай
33. deleted-4udovi6teto - Хареса ми твоето стихотворение, ...
05.11.2011 16:20
vladun написа:
Хареса ми твоето стихотворение, Валери - макар и да се е получило дублиране на заглавията ни, погледите ни върху темата са различни. Виж сам:
http://vladun.blog.bg/poezia/2011/11/02/arhangelova-zadushnica.845830

Стихотворенията в БГ-литературата на тема Архангелова задушница не са едно или две, Владуне. И повечето от тях носат същото заглавие.
Благодаря. Непременно ще прочета и твоето.
Чу
цитирай
34. deleted-4udovi6teto - пропуснах да благораря в коментара ...
05.11.2011 16:21
анонимен написа:
пропуснах да благораря в коментара си. Толкова дълбоко ме развълнува, та ме провокира на мига да напиша нещо от себе си.
От мен пожелания най-вече за здраве и усмивки и още много хубави творения!

Благодаря.
Чу
цитирай
35. vladun - Хареса ми твоето стихотворение, ...
05.11.2011 16:45
4udovi6teto написа:
vladun написа:
Хареса ми твоето стихотворение, Валери - макар и да се е получило дублиране на заглавията ни, погледите ни върху темата са различни. Виж сам:
http://vladun.blog.bg/poezia/2011/11/02/arhangelova-zadushnica.845830

Стихотворенията в БГ-литературата на тема Архангелова задушница не са едно или две, Владуне. И повечето от тях носат същото заглавие.
Благодаря. Непременно ще прочета и твоето.
Чу

Абсолютно съгласен съм, Чу, току-що в Хулите си говорихме по-въпроса с Уенди, с която пък имаме напълно различни текстове, озаглавени еднакво - Тази обич. Казах и, че поне още едно стихотворение със същото заглавие някъде съм срещал. Поне пет стихотворения, озаглавени Лов съм виждал - включително мое и на Кристи... Върху вечните теми авторско право не може никой да има, но лично за мен е изключително интересно да видя кой как се е отнесъл към темата и как я е разработил.
Бъди здрав!
цитирай
36. pcelata - Не бях чела по разтърсващт стих...
05.11.2011 16:48
Прочетох го два пъти,сълзи самички стичаха се самотни...Невероятен си бе ЧОВЕК!
Сега ще си го препиша,за да си го имам за спомен.А ти пожелавам,още по велики
и големи стихове.Поклон пред теб и творчеството ти.Сърдечен поздрав.
цитирай
37. deleted-4udovi6teto - Прочетох го два пъти, сълзи самички ...
05.11.2011 18:13
pcelata написа:
Прочетох го два пъти,сълзи самички стичаха се самотни...Невероятен си бе ЧОВЕК!
Сега ще си го препиша,за да си го имам за спомен.А ти пожелавам,още по велики
и големи стихове.Поклон пред теб и творчеството ти.Сърдечен поздрав.

Благодаря, чедо, че сподели!
Чу
цитирай
38. deleted-4udovi6teto - Хареса ми твоето стихотворение, ...
05.11.2011 18:14
vladun написа:
4udovi6teto написа:
vladun написа:
Хареса ми твоето стихотворение, Валери - макар и да се е получило дублиране на заглавията ни, погледите ни върху темата са различни. Виж сам:
http://vladun.blog.bg/poezia/2011/11/02/arhangelova-zadushnica.845830

Стихотворенията в БГ-литературата на тема Архангелова задушница не са едно или две, Владуне. И повечето от тях носат същото заглавие.
Благодаря. Непременно ще прочета и твоето.
Чу

Абсолютно съгласен съм, Чу, току-що в Хулите си говорихме по-въпроса с Уенди, с която пък имаме напълно различни текстове, озаглавени еднакво - Тази обич. Казах и, че поне още едно стихотворение със същото заглавие някъде съм срещал. Поне пет стихотворения, озаглавени Лов съм виждал - включително мое и на Кристи... Върху вечните теми авторско право не може никой да има, но лично за мен е изключително интересно да видя кой как се е отнесъл към темата и как я е разработил.
Бъди здрав!

Да.
И за мен.
Чу
цитирай
39. andromen - ...
05.11.2011 18:36
Хубаво
цитирай
40. deleted-4udovi6teto - Хубаво Естествено. Няма как да е ...
05.11.2011 19:16
andromen написа:
Хубаво

Естествено.
Няма как да е другояче.
Чу
цитирай
41. анонимен - Дарба!
05.11.2011 19:58
Добре, че има такива като теб (не много!), които успяват да изкажат това, което останалите само чувстваме, но не намираме думите! Шапка ти свалям!
цитирай
42. monaliza121 - Поздрав, за стихотворението! За ...
05.11.2011 20:54
Поздрав, за стихотворението!
За добрия безсмъртен човек.:))
цитирай
43. tera - Не ми хареса.
05.11.2011 21:02
Нито като стих, нито като послание.

Като стих - куца му ритмиката, а като послание - някак претенциозно и неискрено ми звучи.
Сори, това е моето мнение, ако искате ме разпнете за това, все ми е тая.
Лека вечер! :)


цитирай
44. анонимен - Валери,
05.11.2011 22:20
казвала съм го и преди, ще го кажа пак - изключително съм горда, че имам сънародник като теб!
цитирай
45. анонимен - "ще си тръгна с надежда, за...
05.11.2011 22:39
"ще си тръгна с надежда, защото отвъд няма смърт!

А добрият човек и на белия свят е безсмъртен." - безценен поет си!!!
цитирай
46. nb9 - Красиво
05.11.2011 23:14
Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог.Не вярвам заради църквата и глупостите които е вършила през вековете.Точно за това ми е било интересно защо другите вярват.Ти защо вярваш в Бог?
цитирай
47. kasnaprolet9999 - Много ми хареса последното ти из...
05.11.2011 23:24
Много ми хареса последното ти изречение, все се чудех, защо ме влече да бъда добра, а то е защото ме води към безсмъртие. Всъщност до сега не съм си го и помисляла, но вероятно съм го знаела на подсъзнателно ниво, няма как да е иначе. Да си призная обаче, това не ми се случва през целия ми съзнателен живат, понякога ми идва да направя нещо ...ох, направо ми е срам да кажа какво, на разни хора, дето не знаят защо са дошли на този свят. Знам, че е грешно да се раздава правосъдие, но така ми е идвало да го направя, че ..... И кажи сега де грешница ли съм или ангелче мммм....?
цитирай
48. deleted-4udovi6teto - Добре, че има такива като теб (не ...
05.11.2011 23:37
анонимен написа:
Добре, че има такива като теб (не много!), които успяват да изкажат това, което останалите само чувстваме, но не намираме думите! Шапка ти свалям!

Привет! Благодаря за прочита!
Чу
цитирай
49. deleted-4udovi6teto - Поздрав, за стихотворението! За ...
05.11.2011 23:38
monaliza121 написа:
Поздрав, за стихотворението!
За добрия безсмъртен човек.:))

Во истину е безсмъртен!
Чу
цитирай
50. deleted-4udovi6teto - Нито като стих, нито като послание. ...
05.11.2011 23:40
tera написа:
Нито като стих, нито като послание.

Като стих - куца му ритмиката, а като послание - някак претенциозно и неискрено ми звучи.
Сори, това е моето мнение, ако искате ме разпнете за това, все ми е тая.
Лека вечер! :)



Твой поглед върху текста, Тера, не мога да го подмина без уважение.
Чу
цитирай
51. deleted-4udovi6teto - казвала съм го и преди, ще го кажа пак ...
05.11.2011 23:40
angpiskova написа:
казвала съм го и преди, ще го кажа пак - изключително съм горда, че имам сънародник като теб!

Взаимно чувство, Ангелина!
Чу
цитирай
52. deleted-4udovi6teto - "ще си тръгна с надежда, за...
05.11.2011 23:41
анонимен написа:
"ще си тръгна с надежда, защото отвъд няма смърт!

А добрият човек и на белия свят е безсмъртен." - безценен поет си!!!

Благодаря.
Чу
цитирай
53. deleted-4udovi6teto - Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог. ...
05.11.2011 23:42
nb9 написа:
Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог.Не вярвам заради църквата и глупостите които е вършила през вековете.Точно за това ми е било интересно защо другите вярват.Ти защо вярваш в Бог?

Аз ли?
Просто е.
Защото го има.
Чу
цитирай
54. deleted-4udovi6teto - Много ми хареса последното ти из...
05.11.2011 23:43
kasnaprolet9999 написа:
Много ми хареса последното ти изречение, все се чудех, защо ме влече да бъда добра, а то е защото ме води към безсмъртие. Всъщност до сега не съм си го и помисляла, но вероятно съм го знаела на подсъзнателно ниво, няма как да е иначе. Да си призная обаче, това не ми се случва през целия ми съзнателен живат, понякога ми идва да направя нещо ...ох, направо ми е срам да кажа какво, на разни хора, дето не знаят защо са дошли на този свят. Знам, че е грешно да се раздава правосъдие, но така ми е идвало да го направя, че ..... И кажи сега де грешница ли съм или ангелче мммм....?

Едно малко "грешно" ангелче... :-)
Чу
цитирай
55. nb9 - Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог. ...
05.11.2011 23:47
4udovi6teto написа:
nb9 написа:
Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог.Не вярвам заради църквата и глупостите които е вършила през вековете.Точно за това ми е било интересно защо другите вярват.Ти защо вярваш в Бог?

Аз ли?
Просто е.
Защото го има.
Чу

Това ми беше въпроса.Защо вярваш че го има?Аз не вярвам че има Бог, но вярвам че има някаква по-висша сила.
цитирай
56. deleted-4udovi6teto - Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог. ...
05.11.2011 23:51
nb9 написа:
4udovi6teto написа:
nb9 написа:
Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог.Не вярвам заради църквата и глупостите които е вършила през вековете.Точно за това ми е било интересно защо другите вярват.Ти защо вярваш в Бог?

Аз ли?
Просто е.
Защото го има.
Чу

Това ми беше въпроса.Защо вярваш че го има?Аз не вярвам че има Бог, но вярвам че има някаква по-висша сила.

Защото тази истина я засмуках с майчиното мляко.
Затова.
Не ме карай да ти обяснявам защо го няма.
Чу
цитирай
57. nb9 - Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог. ...
05.11.2011 23:55
4udovi6teto написа:
nb9 написа:
4udovi6teto написа:
nb9 написа:
Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог.Не вярвам заради църквата и глупостите които е вършила през вековете.Точно за това ми е било интересно защо другите вярват.Ти защо вярваш в Бог?

Аз ли?
Просто е.
Защото го има.
Чу

Това ми беше въпроса.Защо вярваш че го има?Аз не вярвам че има Бог, но вярвам че има някаква по-висша сила.

Защото тази истина я засмуках с майчиното мляко.
Затова.
Не ме карай да ти обяснявам защо го няма.
Чу

Аз съм просто едно дете което търси истината и ми е трудно да се доверя на поредното "просто го има".Не мислиш ли че един вярващ трябва да има по-сериозна причина да вярва в Бог?
цитирай
58. ili4e - Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог. ...
06.11.2011 00:25
nb9 написа:
Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог.Не вярвам заради църквата и глупостите които е вършила през вековете.Точно за това ми е било интересно защо другите вярват.Ти защо вярваш в Бог?


Повярвай Му и ти. Бог не е църква, Той си Ти.
цитирай
59. deleted-4udovi6teto - Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог. ...
06.11.2011 06:22
nb9 написа:
4udovi6teto написа:
nb9 написа:
4udovi6teto написа:
nb9 написа:
Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог.Не вярвам заради църквата и глупостите които е вършила през вековете.Точно за това ми е било интересно защо другите вярват.Ти защо вярваш в Бог?

Аз ли?
Просто е.
Защото го има.
Чу

Това ми беше въпроса.Защо вярваш че го има?Аз не вярвам че има Бог, но вярвам че има някаква по-висша сила.

Защото тази истина я засмуках с майчиното мляко.
Затова.
Не ме карай да ти обяснявам защо го няма.
Чу

Аз съм просто едно дете което търси истината и ми е трудно да се доверя на поредното "просто го има".Не мислиш ли че един вярващ трябва да има по-сериозна причина да вярва в Бог?

Всички сме Негови деца, чедо.
Чу
цитирай
60. deleted-4udovi6teto - Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог. ...
06.11.2011 06:23
ili4e написа:
nb9 написа:
Хареса ми въпреки че не вярвам в Бог.Не вярвам заради църквата и глупостите които е вършила през вековете.Точно за това ми е било интересно защо другите вярват.Ти защо вярваш в Бог?


Повярвай Му и ти. Бог не е църква, Той си Ти.

Съгласен!
Чу
цитирай
61. planinitenabulgaria - За стихотворението "Архангелова задушница":
06.11.2011 08:48
Тази разтърсваща творба идва да призове хората да станат по-добри!
Коста
цитирай
62. deleted-4udovi6teto - Тази разтърсваща творба идва да ...
06.11.2011 08:58
planinitenabulgaria написа:
Тази разтърсваща творба идва да призове хората да станат по-добри!
Коста

Много ти благодаря, Коста, за добрите думи!
Дано!
Чу
цитирай
63. mariposatracionera - Прекрасно, тъжно и
12.11.2011 21:07
дълбоко като въздишка.
Благодаря ти, Валери!
цитирай
64. анонимен - УНИКАЛЕН!
09.12.2011 19:13
ВСЕКИ СТИХ ХВАЩА ЗА ГЪРЛОТО, СПИРА ДЪХА,ПРОВОКИРА!
ЧЕТА ВИ ВИНАГИ С ОГРОМНО УДОВОЛСТВИЕ! ПО ВАС СИ СВЕРЯВАМ ЧАСОВНИКА ПО ЧОВЕЧНОСТ! БЛАГОДАРЯ, ЧЕ ВИ ИМА!!
цитирай
65. barona40 - Eдно от най-хубавите ти стихотворения...
10.12.2011 20:08
Бях вдъхновен от твоята великолепна творба и написах моето Прощално, Вале. Благословен да си, Поете.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9354434
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930