Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2011 08:17 - МОЯТА МАЗА - МОЯТА КРЕПОСТ!
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 4081 Коментари: 8 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
          Зададе ли се некво природно бедствие, например – балотаж, скривам се в мазата. Направо съм сеизмографична личност – винаги усещам, когато откъм изток нахлуват всякакви такива явления, кодирали в себе си поличби – избори, глобални затопляния, слънчеви затъмнения, референдуми, балотажи, наводнения, земетресения, реформи, реорганизации, секви социализми плюс неизбежните им електрификации, магистрализации, правителства, лъхащи на трайной и други. Скривам се в мазата и гася лампата, така поне съм сигурен, че колкото и да дигат тока, инкасаторката няма да ме намери. Или ще ме намери, ама на куково лято.

          На, и онзи ден – вървя си аз към вкъщи и усещам, че работата не е наред. И не тук, на земята, където работата нищо никога не е в ред, а на небето. Там става нещо, казах си – и като милионите свои събратя, посестрими и драги сънародници дигнах глава нагоре и вторачих поглед на изток, откъм където, вместо да се зададе най-после сияйното бъдеще, отново идеше непрогледен мрак. Мрак като в маза. И в моята маза е същото – тихо, топло и тъмно – и никой не ми обещава светло бъдеще.

          Всички живеем в мазата.

          На мен в моята маза само ми се пие. Не ми се гледа телевизия. Не ми се яде. Не ми се плющи. Нямам пукната стотинка. За разлика от пичовете на предизборните плакати. Хубавци. Направо са дързост и красота. Фризирани. Тупирани. На лимба. На кестерме. С опънати бръчки. Готови да ни опънат на финалната права към реките и златните равнини. С поглед, зареян в простора. Напред, встрани и нагоре. Където октомври ще бъде май.

          Мъже в червено. И черно. В синьо. И пембе. Във всички десени и разцветки на сияйната политическа дъга над България. Пичове с трийсе и два зъба. Не като моите три, закачени с тел. Два от които с кариес. И се клатят.

          Направо ми иде да скоча от моста и всичко да се свърши изведнъж. Знаете го Аспаруховия мост. Символът на Варна. Дълъг, върлинест и гърбав. Не просто някакво си живописно мостче, изопнало гръб между двата бряга на Сена, под което човек може да си постели кашона и да се наспи, а тежък мост между Ада и Рая. Хвърлям се, без да ми мигне окото. Засилвам се, огъвам изящно фосбъри над хлъзгавия парапет – и край. Без бънджи. С бънджи скокът е нищо повече от едно иде ми-дойди ми, кефът е адреналинови пулсации в бъбреците и трае само минута трийсе и шест. Без ластик е седем секунди, но затова пък какъв кеф! В небето като от коприна. Седем секунди, които компенсират всички прекъснати полети в моя живот.

          Да бях в Либия, че да изляза на площада. Да се изтъпаня и аз на мегдана. Да пея, да викам, да плача, да скачам, да вея знамена. Да крещя, че още съм жив. Но да изкрещя така, че да ме чуят дори момчетата от плакатите. Поне да знам защо ще ме поливат със студен душ от полицейския маркуч.

          Тях всеки ден ги лъскат за снимки по вестниците. Пият прясно яйце преди интервюто по радиото. И ги показват по телевизора. Мен не. Щото аз съм само един измокрен, гладен и уморен електорален безинтересник, който стърчи на спирката в дъжда и си чака автобуса за никъде. И докато чака, си маже мед и масло, потекло от предизборните плакати.

          Та тъкмо се бях притаил около бурето с винце, бях си източил едно бурканче къде 400 грама, бях си палнал една свещ за по-романтично и вече се канех да смукна огънче с цигарката от тъничкото й пламъче, след което, блажено примижал, да отпия от половницата – и тъй да преживея и този природен катаклизъм, наречен за краткост изборен балотаж, когато в съседната избица нещо шумна, катанецът изтрака, вратата се отвори и някой щракна ключа на лампата. „Крадец!” – мина ми през ума, докато в тъмното натаманявах бурканчето под канелката, търсех сапа на брадвата, и спотаил дъх и душица, надничах през процепа на леко открехнатата врата. „Няма начин да не е някой изпечен крадец, – казах си, – само те стъпват толкова тихо и само те се промъкват толкова ловко!”

          Не смеех да гъкна, защото издам ли се, шавна ли, като едното нищо онзи оттатък ще ми свети маслото. С тежък шут ще избие паянтовата врата, ще изреве кво прайш тук бе, лисугер, видя ли, че и тук те спипах, ще ми забие един между веждите и ще ме закове, както съм седнал на пънчето до неземното буренце. И докато аз бера душа, ще го източи до капка – и ще офейка в затъмнението отвънка. Иди, че го гони. Ами ако са двама? Или трима?

          Помислих си дали няма да бъде по-добре да се окашлям, да съборя някоя мешова цепеница, да преместя празния бидон от зелето, да дам някакъв знак, че съм тук, че ме има, че още съм жив, въпреки усилията на безкрайната върволица от загрижени за мен правителства. Хрумна ми дори да светна лампата, да отворя вратата и като скъп на сърцето ми гост да го поканя този безшумен хайдук да пие едно вино с мен.

          И се престраших. Станах. Дигнах високо свещта. Отворих вратата и смело прекрачих в общия коридор. Онзи, оттатък, в съседната изба, се вцепени. После блъсна вратата и хукна към изхода.

          Вцепених се и аз. Единственото, което успях да направя, е да чуя как подир три секунди на тъмната улица изрева пилотната кола на кандидат-президентския кортеж. Чий, не знам, май все тая. Сигурен бях, че разцепва падналия през последните години перманентен мрак – и ни води към реките и златните равнини и към небето като от коприна.

          От мазата ще изляза в понеделник.




Гласувай:
11



1. анонимен - Виж ся,
26.10.2011 09:21
те на пиянството на един народ разчитат....
Дълго е за приказака и не тук му е мястото, ама...да ти кажа поне наздраве!
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - те на пиянството на един народ ра...
26.10.2011 09:23
angpiskova написа:
те на пиянството на един народ разчитат....
Дълго е за приказака и не тук му е мястото, ама...да ти кажа поне наздраве!

Друго "пиянство" им трябва, Ангелина, съвсем друго...
Чу
цитирай
3. hristo27 - ЧУДО, дали човекът не е носил мезе за ...
26.10.2011 09:56
ЧУДО, дали човекът не е носил мезе за виното, а ти си го изплашил.
Ако е така - грях ти на душата! :))))
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - ЧУДО, дали човекът не е носил мезе за ...
26.10.2011 10:02
hristo27 написа:
ЧУДО, дали човекът не е носил мезе за виното, а ти си го изплашил.
Ако е така - грях ти на душата! :))))

Носеше, ама чирози.
Аман от сушена риба, Христо! :-)))))))))
Чу
цитирай
5. анонимен - те на пиянството на един народ ра...
26.10.2011 10:45
4udovi6teto написа:
angpiskova написа:
те на пиянството на един народ разчитат....
Дълго е за приказака и не тук му е мястото, ама...да ти кажа поне наздраве!

Друго "пиянство" им трябва, Ангелина, съвсем друго...
Чу

Даааа, а народът пие, ли пие, вемсто да ги измете. Както е казал Смирненски, "сам да си бере греха"!

цитирай
6. deleted-4udovi6teto - те на пиянството на един народ ра...
26.10.2011 11:50
angpiskova написа:
4udovi6teto написа:
angpiskova написа:
те на пиянството на един народ разчитат....
Дълго е за приказака и не тук му е мястото, ама...да ти кажа поне наздраве!

Друго "пиянство" им трябва, Ангелина, съвсем друго...
Чу

Даааа, а народът пие, ли пие, вемсто да ги измете. Както е казал Смирненски, "сам да си бере греха"!


Пием от сутринта! И с отвращение.
Чу
цитирай
7. yotovava - То твоята маза като бомбоубежище,
26.10.2011 18:23
само дето души да спасим ще е трудно :))))

Валя
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - само дето души да спасим ще е трудно ...
26.10.2011 18:28
[quote=yotovava]само дето души да спасим ще е трудно :))))

Валя[/quote
Ела и ти, тук е като в Дядовата ръкавичка! :-)))))))))
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9355090
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930