Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2011 09:00 - БРАНЕ НА ОТРОВНИ ГЪБИ
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 11041 Коментари: 36 Гласове:
45


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
Огромен изгрев вдига се над мен.
Расте – червен като отровна гъба.
Потътрям се към идещия ден –
един старик с лула в уста беззъба.

Или с душа на грохнал степен кон
натискам в хола стола си разкрачен.
За мене не остана хоризонт,
през който още да не съм прекрачил.

Светът за мен бе ясен – двор без плет.
Светът ми бе самата необятност.
Хамалин бях. Работник… Бях поет –
в Тексас. В Мадрид. В Алжир. И пак обратно.

Стърча на хълма – крив планински кол –
ориентир през страсти и неволи.
Елате, влезте, вижте – в моя хол
душата ми сега за вас се моли –

дано да грейнат вашите слънца.
Аз моето разкъсах го със зъби…
Отровни гъби с крехки стебълца –
един старик бере отровни гъби.




Гласувай:
103



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zinka34 - Тя - мухоморката е красота, царица е ...
22.02.2011 09:17
Тя - мухоморката е красота,
царица е пробила път отъпкан...
Аз рекох кошница от мъх да изплета,
а ти я напълни с отровни гъбки...
:)

Едно е да речеш, обаче, а друго е да го сториш...
Ти ги можеш и двете, Чу!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Сняг е тук - мокър сняг,
та не ти се мърда чак...:))
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - Тя - мухоморката е красота, царица е ...
22.02.2011 09:35
zinka34 написа:
Тя - мухоморката е красота,
царица е пробила път отъпкан...
Аз рекох кошница от мъх да изплета,
а ти я напълни с отровни гъбки...
:)

Едно е да речеш, обаче, а друго е да го сториш...
Ти ги можеш и двете, Чу!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Сняг е тук - мокър сняг,
та не ти се мърда чак...:))

Благодаря, Зинке!
А колко хубав може да бъде снежецът! Ето, подарявам ти 7 снежинки:

http://www.youtube.com/watch?v=K5ht976rNNQ&feature=player_embedded

Чу
цитирай
3. sande - Отново чудовищно стихотворение!
22.02.2011 09:35
Ще ни довършиш, Валери. Не мога да ги успокоя моите в Пастух. Се в библиотеката искат да киснат.

Поздрави, Поете!
цитирай
4. yotovava - И с отровните ти гъби
22.02.2011 09:38
пак ще ми е вкусна твоята поезия :)
Поздрав
Валери
цитирай
5. deleted-4udovi6teto - Ще ни довъшиш, Валери. Не мога да ги ...
22.02.2011 09:39
sande написа:
Ще ни довъшиш, Валери. Не мога да ги успокоя моите в Пастух. Се в библиотеката искат да киснат.

Поздрави, Поете!

Няма как да не е чудовищно, Санде, само такива ги теслими Чу! :-)))))))))))))
А бе, я ми кажи ти да не би библиотекарката в Пастух да е някоя убавица Сарандовица? :-)))))))))))))))
Чу
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - пак ще ми е вкусна твоята поезия :...
22.02.2011 09:46
yotovava написа:
пак ще ми е вкусна твоята поезия :)
Поздрав
Валери

Хе-хе... Пък като знам колко изчадия в БЛОГ БГ искат да ти приготвят гъбена чорбица от мухоморки... :-))))))))))))))
Чу
цитирай
7. smile999 - Стискам ти лапа!
22.02.2011 09:50
Направих асоциация, ти - един достолепен стар дъб, а по теб много, много маймунчета ти се радват и скачат по клоните.:-)))))))))))
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Направих асоцация, ти - един дос...
22.02.2011 09:55
smile999 написа:
Направих асоцация, ти - един достолепен стар дъб, а по теб много, много маймунчета ти се радват и скачат по клоните.:-)))))))))))

Нека се радват дечицата, Валя!
Благодаря.
Чу

цитирай
9. yotovava - Аз пък ще се върна при твоята спасителна поезия за антидот :)))))))))))))))
22.02.2011 10:08
smile999 написа:
Направих асоциация, ти - един достолепен стар дъб, а по теб много, много маймунчета ти се радват и скачат по клоните.:-)))))))))))

цитирай
10. deleted-4udovi6teto - Направих асоциация, ти - един до...
22.02.2011 10:13
yotovava написа:
smile999 написа:
Направих асоциация, ти - един достолепен стар дъб, а по теб много, много маймунчета ти се радват и скачат по клоните.:-)))))))))))


Ами да, стар знахар е Чудовището, Валя, има скътано целебно биле за всекиго.
Чу
цитирай
11. petgen - Само дето не ми е ясно защо се пред...
22.02.2011 10:24
Само дето не ми е ясно защо се предрешваш в образ на старик и пр...
И не бъди толкова жесток към себе си: "дано да грейнат вашите слънца./Аз моето разкъсах го със зъби…"
Слънце си !
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - Само дето не ми е ясно защо се пред...
22.02.2011 10:28
petgen написа:
Само дето не ми е ясно защо се предрешваш в образ на старик и пр...
И не бъди толкова жесток към себе си: "дано да грейнат вашите слънца./Аз моето разкъсах го със зъби…"
Слънце си !

Ще взема да те послушам, Генке! :-)))))
Чу

цитирай
13. sande - Библиотекарката е ногу убава, като Сарандовица, огин ...
22.02.2011 10:47
4udovi6teto написа:
sande написа:
Ще ни довъшиш, Валери. Не мога да ги успокоя моите в Пастух. Се в библиотеката искат да киснат.

Поздрави, Поете!

Няма как да не е чудовищно, Санде, само такива ги теслими Чу! :-)))))))))))))
А бе, я ми кажи ти да не би библиотекарката в Пастух да е някоя убавица Сарандовица? :-)))))))))))))))
Чу


Ама като разбра за тебе, вика: искам го това Чудовище Валери Станков, сигурно е голям юнак, голем хубавец. А нас почна да ни пъди. Вика: омръзнахте ми, слаба ракия сте. Се за тебе пита.
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - Ще ни довъшиш, Валери. Не мога да ги ...
22.02.2011 11:20
sande написа:
4udovi6teto написа:
sande написа:
Ще ни довъшиш, Валери. Не мога да ги успокоя моите в Пастух. Се в библиотеката искат да киснат.

Поздрави, Поете!

Няма как да не е чудовищно, Санде, само такива ги теслими Чу! :-)))))))))))))
А бе, я ми кажи ти да не би библиотекарката в Пастух да е някоя убавица Сарандовица? :-)))))))))))))))
Чу


Ама като разбра за тебе, вика: искам го това Чудовище Валери Станков, сигурно е голям юнак, голем хубавец. А нас почна да ни пъди. Вика: омръзнахте ми, слаба ракия сте. Се за тебе пита.

Довечера ида! Речи на Сарандовица да ми постеле в най-прекрасната одая, тази - за грешници! И да тури голямата свещ, щото ще й чета цяла нощ!:-))))))))
Чу
цитирай
15. zefpet - Нямаше ме няколко дни и ми липсваше ...
22.02.2011 11:24
Нямаше ме няколко дни и ми липсваше докосването до истинската Поезия. Благодаря ти, Чу!!!
цитирай
16. deleted-4udovi6teto - Нямаше ме няколко дни и ми липсваше ...
22.02.2011 11:27
zefpet написа:
Нямаше ме няколко дни и ми липсваше докосването до истинската Поезия. Благодаря ти, Чу!!!

Е, сигурно там, дето си бил, е имало други радости - и девойчици са ти сипвали винцето, Илко? :-))))
Чу
цитирай
17. zefpet - ;)
22.02.2011 12:28
Имаше и винце, и девойчици (малко бивши) и беше чудесно!
Но сега съм тук и при Поезията ти!
цитирай
18. deleted-4udovi6teto - Имаше и винце, и девойчици (малко ...
22.02.2011 12:31
zefpet написа:
Имаше и винце, и девойчици (малко бивши) и беше чудесно!
Но сега съм тук и при Поезията ти!

Ееееееее... Илко? Няма бивши девойчици?
Голямата Дора Габе си отиде на 103 години и до последно си беше девойчица!
Чу
цитирай
19. galenav - Разкошна поезия!
22.02.2011 13:05
Не само разказваш ти! Не само! Какви неща се чуват от тези стихове!
Ще го запомна този твой старик с отровните гъби - страхотен образ на вътрешния драматизам и трагизам.
Благодаря за поезията, Капитане!
цитирай
20. deleted-4udovi6teto - Не само разказваш ти! Не само! Какви ...
22.02.2011 15:20
galenav написа:
Не само разказваш ти! Не само! Какви неща се чуват от тези стихове!
Ще го запомна този твой старик с отровните гъби - страхотен образ на вътрешния драматизам и трагизам.
Благодаря за поезията, Капитане!

Бъди, Галена, за радост на всички твои приятели и читатели!
Чу
цитирай
21. анонимен - Даааа, много
22.02.2011 18:54
отровни гъби! Особено в блог.бг. И някои от тях с двойници. Но...да не ти пука!
цитирай
22. deleted-4udovi6teto - отровни гъби! Особено в блог. бг. И ...
22.02.2011 19:04
angpiskova написа:
отровни гъби! Особено в блог.бг. И някои от тях с двойници. Но...да не ти пука!

Е, Ангелина, добрият стар чичко вятър в гората милва както отровните гъби, тъй и косиците на децата, тръгнали за гъби.
Нека ги оставим да играят на чисто.
Чу

цитирай
23. bizcocho - И дума не мога да кажа!!!
22.02.2011 19:17
И дума не мога да кажа!!!
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - И дума не мога да кажа!!! Благо...
22.02.2011 19:20
bizcocho написа:
И дума не мога да кажа!!!

Благодаря за смисленото мълчание!
Безсмисленото отваряне на уста пред отровни гъби е гибелно.
Чу
цитирай
25. bizcocho - Малцина са тези, които са ме предизвиквали в един ден два пъти да изпиша по тях мисълта си...Само двама са!
22.02.2011 19:48
На Валери Станков

Обикалях света.
Търсих чисти платна
неизгнили сред смрад текелажи.
През Майорка,
Уганда,
Мадейра,
Непал,
не запомних май всички дренажи.
Помня тихата вис,
за която копнях
сред човеци край мен - албиноси,
по-страшна отрова от мухоморката бяха
от скорпион с по-коварни откоси.
Вече силица нямах,
когато поспрях,
пред най-скромната земна къщурка -
там поетът приседнал на къщния праг
от лулицата гълъби пърха.
После драсна -
едно, две -
на белия лист.
Мълчаливо остави лулата.
Погледна ме с поглед -
ясен и чист,
и отплува с мисълта си нататък.
Време беше да тръгна,
имах път невървян,
нови змии ще просъскват край мене,
но за лек,
от Поета, имах дар най-подбран -
най-космично поезийно време.

Хубаво или не, но изригна спонтанно. Даже едвам смогвах да записвам. Извини, ако има грешна буква при набирането!
Благодаря ти! За твоята Поезия БЛАГОДАРЯ!
цитирай
26. deleted-4udovi6teto - На Валери Станков Обикалях ...
22.02.2011 19:55
bizcocho написа:
На Валери Станков

Обикалях света.
Търсих чисти платна
неизгнили сред смрад текелажи.
През Майорка,
Уганда,
Мадейра,
Непал,
не запомних май всички дренажи.
Помня тихата вис,
за която копнях
сред човеци край мен - албиноси,
по-страшна отрова от мухоморката бяха
от скорпион с по-коварни откоси.
Вече силица нямах,
когато поспрях,
пред най-скромната земна къщурка -
там поетът приседнал на къщния праг
от лулицата гълъби пърха.
После драсна -
едно, две -
на белия лист.
Мълчаливо остави лулата.
Погледна ме с поглед -
ясен и чист,
и отплува с мисълта си нататък.
Време беше да тръгна,
имах път невървян,
нови змии ще просъскват край мене,
но за лек,
от Поета, имах дар най-подбран -
най-космично поезийно време.

Хубаво или не, но изригна спонтанно. Даже едвам смогвах да записвам. Извини, ако има грешна буква при набирането!
Благодаря ти! За твоята Поезия БЛАГОДАРЯ!

Трогнат съм, мила Женя!
Благодаря ти.
Пусни го като отделен постинг?
Чу
цитирай
27. ili4e - На Валери Станков Обикалях ...
22.02.2011 20:07
bizcocho написа:
На Валери Станков

Обикалях света.
Търсих чисти платна
неизгнили сред смрад текелажи.
През Майорка,
Уганда,
Мадейра,
Непал,
не запомних май всички дренажи.
Помня тихата вис,
за която копнях
сред човеци край мен - албиноси,
по-страшна отрова от мухоморката бяха
от скорпион с по-коварни откоси.
Вече силица нямах,
когато поспрях,
пред най-скромната земна къщурка -
там поетът приседнал на къщния праг
от лулицата гълъби пърха.
После драсна -
едно, две -
на белия лист.
Мълчаливо остави лулата.
Погледна ме с поглед -
ясен и чист,
и отплува с мисълта си нататък.
Време беше да тръгна,
имах път невървян,
нови змии ще просъскват край мене,
но за лек,
от Поета, имах дар най-подбран -
най-космично поезийно време.

Хубаво или не, но изригна спонтанно. Даже едвам смогвах да записвам. Извини, ако има грешна буква при набирането!
Благодаря ти! За твоята Поезия БЛАГОДАРЯ!


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
28. deleted-4udovi6teto - На Валери Станков Обикалях ...
22.02.2011 20:15
ili4e написа:
bizcocho написа:
На Валери Станков

Обикалях света.
Търсих чисти платна
неизгнили сред смрад текелажи.
През Майорка,
Уганда,
Мадейра,
Непал,
не запомних май всички дренажи.
Помня тихата вис,
за която копнях
сред човеци край мен - албиноси,
по-страшна отрова от мухоморката бяха
от скорпион с по-коварни откоси.
Вече силица нямах,
когато поспрях,
пред най-скромната земна къщурка -
там поетът приседнал на къщния праг
от лулицата гълъби пърха.
После драсна -
едно, две -
на белия лист.
Мълчаливо остави лулата.
Погледна ме с поглед -
ясен и чист,
и отплува с мисълта си нататък.
Време беше да тръгна,
имах път невървян,
нови змии ще просъскват край мене,
но за лек,
от Поета, имах дар най-подбран -
най-космично поезийно време.

Хубаво или не, но изригна спонтанно. Даже едвам смогвах да записвам. Извини, ако има грешна буква при набирането!
Благодаря ти! За твоята Поезия БЛАГОДАРЯ!


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Да, ili4e, Женя грее от обич и доброта.
Чу
цитирай
29. yotovava - Множат се, Чу отровните гъбки,
22.02.2011 21:29
мицелът им е плодоносен и остър.
Но обери ги, Поете, и сплети трънния венец около лоба си.
Валя
цитирай
30. svetislav - Прочетох
22.02.2011 21:30
и видях. Което не е малко. Поздравления.
цитирай
31. deleted-4udovi6teto - мицелът им е плодоносен и остър. Но ...
22.02.2011 21:36
yotovava написа:
мицелът им е плодоносен и остър.
Но обери ги, Поете, и сплети трънния венец около лоба си.
Валя

Нося си го, Валя.
И имам имунитет към всякакви отрови.
Благодаря.
Чу
цитирай
32. deleted-4udovi6teto - и видях. Което не е малко. Поздра...
22.02.2011 21:45
svetislav написа:
и видях. Което не е малко. Поздравления.

Направо си е кино! :-))))))))))))
Благодаря, svetislav!
Чу
цитирай
33. osi4kata - който няма врагове, е враг на себе си :))
24.02.2011 02:44
бих казала аз.

цитирай
34. deleted-4udovi6teto - бих казала аз. !!! Точно. Чу
24.02.2011 08:12
osi4kata написа:
бих казала аз.


!!!
Точно.
Чу
цитирай
35. zefpet - На Валери Станков Обикалях ...
24.02.2011 13:03
bizcocho написа:
На Валери Станков

Обикалях света.
Търсих чисти платна
неизгнили сред смрад текелажи.
През Майорка,
Уганда,
Мадейра,
Непал,
не запомних май всички дренажи.
Помня тихата вис,
за която копнях
сред човеци край мен - албиноси,
по-страшна отрова от мухоморката бяха
от скорпион с по-коварни откоси.
Вече силица нямах,
когато поспрях,
пред най-скромната земна къщурка -
там поетът приседнал на къщния праг
от лулицата гълъби пърха.
После драсна -
едно, две -
на белия лист.
Мълчаливо остави лулата.
Погледна ме с поглед -
ясен и чист,
и отплува с мисълта си нататък.
Време беше да тръгна,
имах път невървян,
нови змии ще просъскват край мене,
но за лек,
от Поета, имах дар най-подбран -
най-космично поезийно време.

Хубаво или не, но изригна спонтанно. Даже едвам смогвах да записвам. Извини, ако има грешна буква при набирането!
Благодаря ти! За твоята Поезия БЛАГОДАРЯ!


Страхотно стихотворение ти е посветила bizcocho! Личат си хората, които обичат истински Поезията!
цитирай
36. deleted-4udovi6teto - На Валери Станков Обикалях ...
24.02.2011 13:06
zefpet написа:
bizcocho написа:
На Валери Станков

Обикалях света.
Търсих чисти платна
неизгнили сред смрад текелажи.
През Майорка,
Уганда,
Мадейра,
Непал,
не запомних май всички дренажи.
Помня тихата вис,
за която копнях
сред човеци край мен - албиноси,
по-страшна отрова от мухоморката бяха
от скорпион с по-коварни откоси.
Вече силица нямах,
когато поспрях,
пред най-скромната земна къщурка -
там поетът приседнал на къщния праг
от лулицата гълъби пърха.
После драсна -
едно, две -
на белия лист.
Мълчаливо остави лулата.
Погледна ме с поглед -
ясен и чист,
и отплува с мисълта си нататък.
Време беше да тръгна,
имах път невървян,
нови змии ще просъскват край мене,
но за лек,
от Поета, имах дар най-подбран -
най-космично поезийно време.

Хубаво или не, но изригна спонтанно. Даже едвам смогвах да записвам. Извини, ако има грешна буква при набирането!
Благодаря ти! За твоята Поезия БЛАГОДАРЯ!


Страхотно стихотворение ти е посветила bizcocho! Личат си хората, които обичат истински Поезията!

Женя е душица.
Благодаря.
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9349527
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031