Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2010 19:20 - ТЕКСТ ЗА КОЛЕДНА КАРТИЧКА
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 17902 Коментари: 32 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
Ще взема да си изпратя шарена картичка.
Или да си адресирам писмо.
Да си напиша дълго писмо за Коледа, 
                                                            за Нова година,
                                                            за някой друг празник.
Забравил съм си обаче адреса, забравих дори как се казвам,
                                                    а животът ми пак се закучи ­

все едно съм заминал да си търся късмета на фронта ­
                         един лошо обръснат и леко пиян подпоручик, ­
                                                           толкова сам-саменичък ­

                             направо аутсайдер от ятото, есенен птичък,
неуспял да премине през твърдия обръч на хоризонта.

Ще си го пиша бавно ­

                  
със сложносъставни, с подчинени подложни,         
                                                                       с безбожни,
с усукани обстоятелствени изречения
­
както на равни капки се прави химиотерапия
                                                на някой отвъден вече роднина, ­
                                                             ще си разкажа всичко ­

все едно Елизабет Тейлър си говори с мъртвите.
                                                       Да речем ­ с Ричард Бъртън.
                                                 Или пише на Лари Фортенски.

Винаги съм имал какво да си казвам,
                                          особено ­ в стихотворения.
                                                                            На български.
                                                                                    На урду.
                                                             И най-вече на френски.
Единствено по това приличам на лудите.
                                                        И на птичките.
                                                 Най-много на птичките какаду.
                                                          Понякога пея.
                                                          Соло.
                                                          Хорово.
                                                          С други думи ­
a kappella.
Но винаги грапаво.

Сам си приказвам. Не хапя,
въпреки че съм побратим с булевардната глутница кучета.

Ще си го пусна препоръчано, с обратна разписка,
                                      за да съм сигурен, че ще си го получа.
Че няма нетърпеливо да го разкъса моето второ аз.
И ще чакам да дойде това дълго писмо,
       както жадният пада и чака в каменливото ложе на ручея
­
или тинята рови, ­ прехвърля я пласт подир пласт,
                                                  като вълк вдън гори занемели, 
                                                                         до извори бели,
                                                  премалял, моли Бога в несвяст ­
да потегли водата, останал без дъх, без душа и без глас
  
                                           и чакъла с последни усилия чопли.
Нима жаден и аз ще се срина
навръх Коледа,
               навръх Нова година ­

                                     като онзи копривщенски подпоручик
                                                         и софийски хайлаз Амер,
               изревал на прощаване пред военното министерство:
                                               “A la guerre comme a la guerre!” ­

                           и заровил в душата ми своите скрити вопли?

Къде да живея? И къде да умра?
                                           Нямам вече печални пространства,
                                                                    ненаселени с думи.
През какви пещери и дерета,
                           през какви измерения духът ми не странства?
И живея така ­

                 със душа на решето от безплътните техни куршуми.
И така ще умра ­
изтощен, изтормозен от курвите-думи,
със които съм плакал,
над които се смях и пиянствах.




Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bizcocho - Ааааааа, бях си наложила днес, че ...
28.12.2010 19:51
Ааааааа, бях си наложила днес, че няма да те надникна, ама пусто женско любопитство. То ми изяде главата! Ама нали съм си хитруша, ще се измъкна от текста ти със закачка:))))) Та... голям зор да се сетя нещо от лексиконите:)/били ли са тез времена?колко изтекла вода!/ Ето това:"Вместо писмо и думи като мед, изпрати ми теб в един колет":)))
А акапелно си е цялото ти творчество! Ненапразно си го казал!
цитирай
2. ili4e - дай си адрезата, Чу? Ако не - ще диря ...
28.12.2010 19:53
дай си адрезата, Чу? Ако не - ще диря таз къщичка на гугъл.мапс...
Инак стихотворението е убийствено хубаво, хубаво, но убийствено!
цитирай
3. petgen - Ще ти помогна:))) Адресът ти беше : ...
28.12.2010 19:54
Ще ти помогна:))) Адресът ти беше : " БУКВАР ЗА ВЛЮБЕНИ " № 201 - Получател - Влюбеният на всички времена! Побързай, Поете! И си проверявай по-често пощата:))))
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - Ааааааа, бях си наложила днес, че ...
28.12.2010 20:02
bizcocho написа:
Ааааааа, бях си наложила днес, че няма да те надникна, ама пусто женско любопитство. То ми изяде главата! Ама нали съм си хитруша, ще се измъкна от текста ти със закачка:))))) Та... голям зор да се сетя нещо от лексиконите:)/били ли са тез времена?колко изтекла вода!/ Ето това:"Вместо писмо и думи като мед, изпрати ми теб в един колет":)))
А акапелно си е цялото ти творчество! Ненапразно си го казал!

А пък помня "Ликът ми скромен имай го за спомен!" :-)))))))))))))
Що не ми пратиш ликът си за спомен, Женя?
Чу
цитирай
5. deleted-4udovi6teto - дай си адрезата, Чу? Ако не - ще диря ...
28.12.2010 20:03
ili4e написа:
дай си адрезата, Чу? Ако не - ще диря таз къщичка на гугъл.мапс...
Инак стихотворението е убийствено хубаво, хубаво, но убийствено!

Много е просто, ili4e, Чеховият Ванка беше написал "На село за дядо!", а ти напиши просто "За Чудовището на Варна!" :-))))))))))))
Чу
цитирай
6. ili4e - дай си адрезата, Чу? Ако не - ще диря ...
28.12.2010 20:06
4udovi6teto написа:
ili4e написа:
дай си адрезата, Чу? Ако не - ще диря таз къщичка на гугъл.мапс...
Инак стихотворението е убийствено хубаво, хубаво, но убийствено!

Много е просто, ili4e, Чеховият Ванка беше написал "На село за дядо!", а ти напиши просто "За Чудовището на Варна!" :-))))))))))))
Чу

ех, че съъъъм, как не се сетих за Чеховия адрес?! Саамо утре да отворят пощатаа...
Благодаря ти за акъла, Чу!

цитирай
7. deleted-4udovi6teto - Ще ти помогна:))) Адресът ти беше : ...
28.12.2010 20:09
petgen написа:
Ще ти помогна:))) Адресът ти беше : " БУКВАР ЗА ВЛЮБЕНИ " № 201 - Получател - Влюбеният на всички времена! Побързай, Поете! И си проверявай по-често пощата:))))

Актуалнейшата ми адреза, Генке, е нейде между небето и земята, но винаги край морето на Варна. Тъй пиши - Варна, морето, Чу! :-)))))))
Чу
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - дай си адрезата, Чу? Ако не - ще диря ...
28.12.2010 20:11
ili4e написа:
4udovi6teto написа:
ili4e написа:
дай си адрезата, Чу? Ако не - ще диря таз къщичка на гугъл.мапс...
Инак стихотворението е убийствено хубаво, хубаво, но убийствено!

Много е просто, ili4e, Чеховият Ванка беше написал "На село за дядо!", а ти напиши просто "За Чудовището на Варна!" :-))))))))))))
Чу

ех, че съъъъм, как не се сетих за Чеховия адрес?! Саамо утре да отворят пощатаа...
Благодаря ти за акъла, Чу!


Чакам!
Чу
цитирай
9. deleted-4udovi6teto - Зачем писать письмо себе, почем ...
28.12.2010 21:06
teller1 написа:
Зачем писать письмо себе,
почем играть теперь "На дне"?!
Ты ведь, Поэт, весьма силен,
в душе твоей кипит огонь.
Тебя не страшат ни зима,
ни волки здесь, хоть их уйма.
Жизнь коротка, но хороша,
когда вокруг любовь, друзья!
Вот - это все, что знаю я...
Налей, Поэт, стакан вина
и пей со мной на экс, до дна!!

С Новым годом! С новым счастьем!

/ Если ошибок много - от вина. Прости...))))))) /

Перфектен руски!
"Да будь я
и негром преклонных годов,
и то,
без унынья и лени,
я русский бы выучил
только за то,
что им
разговаривал Ленин. "

Вл. Маяковский
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - Да будь я бушменкой преклонных ...
28.12.2010 21:29
teller1 написа:
Да будь я
бушменкой преклонных годов,
хотя
без больших-то успехов,
я выучу русский,
и только за то,
что им разговаривал Чехов!!! )))))))

Ответ, достойнее всех! :-)))))
Вот, это да!
Чу
цитирай
11. div - С Усмивка и Наздраве,Чу!
28.12.2010 22:13
"Аз ще живея! Ще живея, както

човешката ми жажда повелява,

и всеки има право да осъжда

или приветства моите желания.

Аз няма да броя като монети

минаващите дни, ще правя нещо

не само да се храня, а да бъда

в приятелството на добрите хора."
цитирай
12. mariposatracionera - Колкото и да е тъжно ,има нещо веселко за баланс.
28.12.2010 23:07
Аха да попитам как е "ненастен" на урду, Валери, ама хайде друг път.Шегувам се.
Весели празници!На Шуши - двойни порции!
цитирай
13. deleted-4udovi6teto - "Аз ще живея! Ще живея, как...
28.12.2010 23:50
div написа:
"Аз ще живея! Ще живея, както

човешката ми жажда повелява,

и всеки има право да осъжда

или приветства моите желания.

Аз няма да броя като монети

минаващите дни, ще правя нещо

не само да се храня, а да бъда

в приятелството на добрите хора."

Благодаря, div!
Чудесен поздрав!
Чу
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - Аха да попитам как е "ненас...
28.12.2010 23:52
mariposatracionera написа:
Аха да попитам как е "ненастен" на урду, Валери, ама хайде друг път.Шегувам се.
Весели празници!На Шуши - двойни порции!

Консултациите по урду ще ги пренасоча на пролетните припеци! :-)))
Котаракът Шуши
цитирай
15. vandela007 - Ти....
29.12.2010 03:53
Писмо от умрял получавал ли си? Аз получих. Някой каза, че сама съм си го написала... http://vandela007.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/12/29/.623516
цитирай
16. kapito - °Нямам вече печални пространства, ...
29.12.2010 08:53
°Нямам вече печални пространства, ненаселени с думи. °
Да не кажеш после, че аз съм го казала :)
Аз :)
цитирай
17. deleted-4udovi6teto - Писмо от умрял получавал ли си? Аз ...
29.12.2010 08:55
vandela007 написа:
Писмо от умрял получавал ли си? Аз получих. Някой каза, че сама съм си го написала... http://vandela007.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/12/29/.623516

Не съм. Но в казармата един ден получих обратно своите 77 писъмца, които бях пращал на момичето, изпратило ме до портала. Бяха в малко пакетче, увито с розова панделка. Май беше същото - все едно писмо от една умряла любов...
Но защо ли помня това?
Може би защото Любовта никога не умира.
Чу
цитирай
18. deleted-4udovi6teto - °Нямам вече печални пространства, ...
29.12.2010 08:58
kapito написа:
°Нямам вече печални пространства, ненаселени с думи. °
Да не кажеш после, че аз съм го казала :)
Аз :)

Добро утро, kapito! Купил съм ти подарък за Новата 2011-а година - кокалени зарчета за табла, да си ги джуркаш сабахлен в шепата, като се сетиш за Майстор Чу! :-)))
Чу
цитирай
19. kapito - °Нямам вече печални пространства, ...
29.12.2010 09:28
4udovi6teto написа:
kapito написа:
°Нямам вече печални пространства, ненаселени с думи. °
Да не кажеш после, че аз съм го казала :)
Аз :)

Добро утро, kapito! Купил съм ти подарък за Новата 2011-а година - кокалени зарчета за табла, да си ги джуркаш сабахлен в шепата, като се сетиш за Майстор Чу! :-)))
Чу

Mного благодаря, задължена съм ти.
Майстор Чу казваш ... сигурно на римите имаш предвид. Щото на табла .... как да ти кажа ... :))))))))))) Неудобно ми е пред всички :)
На 31-ви, когато си полегнеш наобед да подремнеш, сложи таблата под възглавницата. Цялата! Ведно със зарчетата и пуловете - да не ти избяга някоя капия :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Поздрав от сърце!
Аз :)
цитирай
20. deleted-4udovi6teto - °Нямам вече печални пространства, ...
29.12.2010 09:40
kapito написа:
4udovi6teto написа:
kapito написа:
°Нямам вече печални пространства, ненаселени с думи. °
Да не кажеш после, че аз съм го казала :)
Аз :)

Добро утро, kapito! Купил съм ти подарък за Новата 2011-а година - кокалени зарчета за табла, да си ги джуркаш сабахлен в шепата, като се сетиш за Майстор Чу! :-)))
Чу

Mного благодаря, задължена съм ти.
Майстор Чу казваш ... сигурно на римите имаш предвид. Щото на табла .... как да ти кажа ... :))))))))))) Неудобно ми е пред всички :)
На 31-ви, когато си полегнеш наобед да подремнеш, сложи таблата под възглавницата. Цялата! Ведно със зарчетата и пуловете - да не ти избяга някоя капия :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Поздрав от сърце!
Аз :)

Слушай Радио Ереван как почва емисиите си всяка заран, kapito!
А то казва тъй: - Добро утро, Майстор Чу! :-)))))))))
И на теб да ти е хубаво утрото, чедо!
Чу
цитирай
21. анонимен - Благодаря, маестро Чу !
29.12.2010 12:04
Ти трябва да преподаваш креативно писане в някой университет.

Имам млад /21/ индийски прител-син, той е математик и компютърист но пише "рими" на английски и си е направил блог - ще му разкажа за теб.
Даола
цитирай
22. deleted-4udovi6teto - Ти трябва да преподаваш креативно ...
29.12.2010 12:07
анонимен написа:
Ти трябва да преподаваш креативно писане в някой университет.

Имам млад /21/ индийски прител-син, той е математик и компютърист но пише "рими" на английски и си е направил блог - ще му разкажа за теб.
Даола

Благодаря, Даола!
Чу
цитирай
23. sande - Поздрави за хубавото стихотворение!
29.12.2010 12:39
Адреса е ясен:
България
за Валери Станков
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - Адреса е ясен: България за В...
29.12.2010 12:44
sande написа:
Адреса е ясен:
България
за Валери Станков

Пиши, Санде, ще стигне писъмцето! :-)
Чу
цитирай
25. yotovava - Тъжна е тази картичка, Валери
29.12.2010 15:57
толкова сам-саменичък –
направо аутсайдер от ятото, есенен птичък,
неуспял да премине през твърдия обръч на хоризонта.

....
Ех, тази поеетическа самота!
Валя
цитирай
26. анонимен - С таз текстовитост ти обе
29.12.2010 16:16
сичката человеческа нетрайност, подпоручик Недебелянов!
цитирай
27. deleted-4udovi6teto - толкова сам-саменичък – направо ...
29.12.2010 16:45
yotovava написа:
толкова сам-саменичък –
направо аутсайдер от ятото, есенен птичък,
неуспял да премине през твърдия обръч на хоризонта.

....
Ех, тази поеетическа самота!
Валя

Благодаря, Валя.
Най-хубавите стихове винаги се пишат в самота.
Чу
цитирай
28. deleted-4udovi6teto - сичката человеческа нетрайност, ...
29.12.2010 16:47
анонимен написа:
сичката человеческа нетрайност, подпоручик Недебелянов!

Поручик Голицин, налейте вина! :-)))))))
И, не падайте духом!
Чу
цитирай
29. svoboda64 - Залях се от смях :) Можи би защото прозирам през поетическите условности :)
29.12.2010 17:16
Но най-голямо удоволствие ми достави "руските" разменки в коментарите! Това е велико, както казват тук в инфинитив 'tomar' - да имаш, да си го поръчаш :)))

А иначе, до писането до себе си, ние непрекъснато го правим. Имам си книжки, които съм си купувала и подарявала на себе си... със съответните посвешения: като знаци по Пътя :)

Поздрави!
цитирай
30. deleted-4udovi6teto - Но най-голямо удоволствие ми до...
29.12.2010 17:41
svoboda64 написа:
Но най-голямо удоволствие ми достави "руските" разменки в коментарите! Това е велико, както казват тук в инфинитив 'tomar' - да имаш, да си го поръчаш :)))

А иначе, до писането до себе си, ние непрекъснато го правим. Имам си книжки, които съм си купувала и подарявала на себе си... със съответните посвешения: като знаци по Пътя :)

Поздрави!

Безценен читател, перфектният!
Благодаря ти, Свобода!
Чу
цитирай
31. анонимен - До тебе писано,
29.12.2010 18:10
но се познах в курвите-думи.
цитирай
32. deleted-4udovi6teto - но се познах в курвите-думи. Без да ...
29.12.2010 18:30
анонимен написа:
но се познах в курвите-думи.

Без да си курва, нали?
Това е важно.
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9357962
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930